Influencerregels.com vernieuwt e-learning

Influencerregels.com heeft een vernieuwde versie gelanceerd van de e-learning voor het certificeringsprogramma Certified by influencerregels.com. Influencers van wie het certificaat afloopt, moeten de e-learning opnieuw volgen om in het openbare register te blijven. Grote adverteerders zoals Achmea, Essent, Jumbo en Cloetta werken uitsluitend met gecertificeerde influencers.

De update is ontwikkeld in samenwerking met toezichthouders en brancheorganisaties en speelt in op recente wijzigingen in wet- en regelgeving.

Inhoud en aangescherpte regels

De vernieuwde e-learning bevat actuele voorbeelden, een checklist voor overeenkomsten en verduidelijkingen over regelgeving. Onderwerpen zijn onder meer het correct labelen van samenwerkingen, het verbod op neplikes en nepvolgers, en regels rondom finfluencing, alcoholreclame en het promoten van producten als vapes.

Dion de Brouwer, influencer: “Naarmate influencers steeds meer impact hebben, is transparantie cruciaal. Een certificaat helpt vertrouwen op te bouwen en verantwoordelijkheid te nemen voor je invloed.”

Grote merken en platforms blijven initiatief ondersteunen

Sinds de introductie in 2024 hebben meer dan tweeduizend influencers het certificaat behaald. Influencers als Dion de Brouwer, Jitse Spierings en Leslie Keijzer hebben hun certificaat inmiddels vernieuwd.

De vernieuwde certificering blijft op steun rekenen van adverteerders en platforms. Zo blijven onder andere Unilever, Heineken, L'Oréal, Coca-Cola, TUI en TikTok het initiatief actief ondersteunen. Ook bureaus als Storyboard Agency zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling en promotie.

Martijn de Kemp, voorzitter van de DDMA Commissie Influencer Marketing: “Dankzij de brede steun van adverteerders én influencers maken we met dit project enorme sprongen voorwaarts richting een transparante en volwassen markt.”

Monitoring toont betere naleving door gecertificeerden

De Stichting Reclame Code monitort gecertificeerde influencers. Uit de nulmeting blijkt dat zij beter de regels naleven dan niet-gecertificeerde collega’s. Volgens Otto van der Harst, directeur bij de stichting, groeit de bereidheid onder influencers om fouten te corrigeren.

De e-learning is beschikbaar via influencerregels.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DDMA benoemt Annemarie Nijhoff tot bestuurslid

28-08-2025 | 15:09:00
Annemarie Nijhoff treedt per direct toe tot het bestuur van DDMA en service en neemt de portefeuille Legal op zich

DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal

27-05-2025 | 16:50:00
DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt.

Transparante informatievoorziening delen loont

20-02-2025 | 13:49:00
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data

Inschrijving DDMA EMAS Awards 2025 geopend 

06-02-2025 | 11:17:03
De inschrijvingen voor de EMAS Awards 2025 zijn geopend. Deze prijzen worden uitgereikt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit op 26 juni 2025

Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner 

18-12-2024 | 12:51:00
Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.