ID&T Groep en AB InBev sluiten meerjarig strategisch partnerschap

ID&T Groep en AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de wereldbekende biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.

Daarmee neemt het dancebedrijf na 20 jaar afscheid van Heineken waarmee het bedrijf eerder samenwerkte. De focus van dit partnership met AB InBev ligt op het versterken van de beleving van miljoenen fans van ID&T, zowel live als digitaal. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de ontwikkeling van verkoop-en marketingactivaties, waarbij innovatieve campagnes worden gecreëerd die de festival bezoeker aanspreken.

Het doel van ID&T en AB InBev is om de doelgroep te verrassen, inspireren en activeren met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.

Martijn van Daalen: "We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans." 

Jasper Kessels: "ID&T, marktleider in Nederland, is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenementen en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud – een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit. Deze samenwerking past daarom naadloos binnen de sponsorstrategie van AB InBev. De ‘smooth’ en verfrissende smaak van Bud matcht ook met alle high-energy festivals van ID&T en deze samenwerking biedt ons een unieke kans om te tonen waar AB InBev en Bud voor staan en de fans te voorzien van onvergetelijke experiences." 

Het totale platform van ID&T is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot ruim 2 miljoen bezoekers per jaar en meer dan 10 miljoen online fans. De komende jaren verwacht ID&T de sterke groei van de fanbase door te zetten, gedreven door de verdere ontwikkeling van het digitale ecosysteem met exclusieve content, livestreams en het uitbreiden van de e-commerce activiteiten. 

www.ab-inbev.com

www.id-t.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Radio 538 tot 2028 radiopartner KNVB

12-09-2025 | 00:43:00
De KNVB en Talpa Network hebben hun partnerschap verlengd tot 30 juni 2028

HERA United presenteert eerste grote partnerschappen

10-09-2025 | 13:50:00
Booking.com, NIKE, SportCity en VriendenLoterij worden de eerste strategische partners van HERA United

Lidl verlengt sponsoring UEFA Europa en Conference League

02-09-2025 | 16:00:47
De supermarktketen was in 2024/25 de meest zichtbare sponsor, blijkt uit cijfers van Nielsen Sports.

Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde naar Nederlandse Loterij

27-08-2025 | 09:55:58
Sampaio start per 1 september als Director Retail en komt over van Coca-Cola Europacific Partners

Go Ahead Eagles en Drukwerkdeal blijven samenwerken

31-07-2025 | 15:50:14
Het bedrijf ondersteunt de club al sinds 2014 en vervulde drie jaar de rol van hoofdsponsor.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.