ICMA 2025 - Scooperz practice what you preach

Influencer & Content Marketing Awards 2025

Naam Case: Scooperz practice what you preach | Inzender: Scooperz | Categorie: Content marketing voor eigen bureau

Kunnen jullie Scooperz introduceren?

Wij zijn Scooperz, creator-first agency. Sinds 2011 leven wij social media als core business. Vanuit kantoren in Breda en Amsterdam bouwen we 7 dagen per week communities, creëren we content voor merken en hun kanalen. We zijn één van Nederlands grootste gespecialiseerde social & influencer agencies, met 80+ specialisten en het grootste dedicated influencer marketing team in de Benelux: 35 collega’s die dagelijks werken in een netwerk van meer dan 1.200 creators. Van TikTok tot Twitch, van UGC creators tot celebrity collabs: wij werken met álle soorten creators en op alle platformen.

Hoe heet de case?

Scooperz practice what you preach.

Wie was de opdrachtgever?

Scooperz

De briefing en de doelstellingen

We wilden Scooperz profileren als social & influencer agency waar cultuur, creativiteit en kennis samenkomen. Doelstellingen: thought leadership uitbouwen, onze zichtbaarheid vergroten, nieuw talent aantrekken door onze eigen medewerkers een podium te geven en tot slot ook ons eigen team up to date houden van alles wat er binnen ons agency gebeurt.

Inzichten en strategie

Inzichten:

  • Talent kiest voor cultuur en mensen, niet alleen voor klanten of campagnes.
  • TikTok biedt kansen om de juiste doelgroep te bereiken. We hebben er geen volgers nodig om views te krijgen, als we slim inspelen op trends en het algoritme bereiken we de juiste doelgroep.
  • In ons team zitten veel mensen die zelf ook content maken en het leuk vinden om in beeld te komen in onze eigen content

Strategie:

We brachten onze cultuur tot leven via drie pijlers:

  • EGC (employee generated content) op ons eigen Scooperz-account laten medewerkers zien dat iedereen creator is. Van trendjacking tot behind-the-scenes. Vervolgens delen zij dit ook op hun persoonlijke kanalen, waardoor ons bereik en employer brand organisch groeit.
  • EXPERTISE Deep-dives in wat er morgen speelt. Via Weekly Scoops, trend reports en LinkedIn-profielen van onze mensen tonen we thought leadership en inspireren we ons netwerk.
  • EVENTS Workshops, kennissessies en team / klant events: momenten die medewerkers verbinden, kennisdelen stimuleren en tegelijk laten zien hoe inspirerend onze cultuur is voor nieuw talent.

De case

Met Employee Generated Content (EGC), trend reports en events zetten we onze medewerkers in de spotlight. Via TikTok, Instagram en LinkedIn delen zij agency life, cultuur en expertise. Zo bouwen we een authentiek employer brand dat inspireert en sollicitanten aantrekt.

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials

Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.

Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com

Certified Influencers | Influencerregels.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nominaties ICMA 2025

07-10-2025 | 15:17:00
Wie wint op 19 november welke Awards en Medals tijdens de uitreiking van de Influencer & Content Marketing Awards?

ICMA 2025 - AXE Fine Fragrance

07-10-2025 | 11:39:27
Voor de lancering van AXE Fine Fragrance in Nederland kozen we voor een radicale aanpak: 100% paid, 0% organic.

ICMA 2025 - Melkmeisje tussen de boeken

07-10-2025 | 11:06:40
Voor 1 april 2025 bedacht het Rijksmuseum een online grap die inspeelde op zowel de collectie als de beleving van het museumgebouw.

ICMA 2025 - ABN AMRO | Nu voor later

30-09-2025 | 09:13:09
ABN AMRO vroeg ons om bewustwording te creëren rond de financiële opvoeding van kinderen en ouders te voorzien van praktische tips

ICMA 2025 - Vrijheid, vertrouwen & verkoop

29-09-2025 | 10:24:00
Met een mix van innovatie, duurzaamheid en herkenbare klassiekers – zoals de rookworst en de iconische tompouce – weet HEMA zich te blijven onderscheiden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.