ICMA 2025 - De Nacht Tegen Seksueel Geweld

Influencer & Content Marketing Awards 2025

Naam Case: De Nacht Tegen Seksueel Geweld | Inzender: DPG Media | Categorie: Non-profit Content Marketing

Kunnen jullie DPG Media introduceren?

DPG Media is een toonaangevende mediagroep in België en Nederland, met een breed portfolio van kranten, magazines, digitale platforms en audiovisuele media die dagelijks miljoenen mensen verbinden. Flair speelt een belangrijke rol binnen dit aanbod als hét magazine voor jonge vrouwen van 25 tot 45 jaar.

Flair biedt inspirerende en herkenbare content rond persoonlijke verhalen, liefde, mode, persoonlijke groei en seks. Meer dan een magazine is Flair een community die vrouwen verbindt, raakt en empowert. Met een eigenzinnige, eerlijke aanpak maakt Flair belangrijke issues bespreekbaar en biedt het zowel vrolijke als diepgaande onderwerpen die vrouwen in beweging zetten.

Met de missie om jonge vrouwen zelfbewuster in het leven te laten staan, viert Flair in november haar 40-jarig bestaan. In een snel veranderende wereld bewijst Flair keer op keer haar relevantie en blijft het zich onderscheiden door impactvolle en authentieke content zonder nonsens.

Wie was de opdrachtgever?

Plan International is de opdrachtgever. Met hun initiatief Nacht Tegen Seksueel Geweld zamelen zij geld in voor het Safer Cities for Girls-programma, dat steden wereldwijd veiliger wil maken voor meisjes en jonge vrouwen, en (seksueel) geweld en straatintimidatie helpt voorkomen.

De briefing en de doelstellingen

Doelstellingen van Plan International

  • Het uitbouwen van hun Nacht Tegen Seksueel Geweld (NTSG) tot een landelijke beweging.
  • Bewustwording creëren over seksueel geweld.
  • Donaties genereren voor hun ‘Safer Cities for Girls’-programma, een wereldwijd initiatief tegen straatintimidatie en seksueel geweld.

Doelstellingen van Flair

  • Haar merk uitdrukkelijk verbinden aan een urgent maatschappelijk thema.
  • Dit thema is de strijd tegen seksueel geweld, waarmee Flair zich al langer identificeert.
  • De titel Flair actief naar voren schuiven in de strijd tegen seksueel geweld.

Wederzijdse/overkoepelende doelstellingen van het partnerschap

  • Het creëren van awareness over geweld tegen vrouwen.
  • Het boeken van resultaat in de strijd tegen seksueel geweld.
  • De doelgroep in het hart raken door relevante, emotionele content.
  • Lezers en een groter online publiek inspireren en mobiliseren.

Inzichten en strategie

Het mediaplan maakt slim gebruik van een sterke mix van betaalde en authentieke redactionele content.

De paid media bestaat onder andere uit:

  • een krachtige spread met feiten en cijfers over seksueel geweld
  • een 1-pagina-advertentie met een oproep om deel te nemen aan NTSG
  • een informatief branded content artikel op flair.nl
  • socialmediaposts en Instagram stories
  • een homepage-takeover op flair.nl tijdens de NTSG
  • een 1-pagina-advertentie, om te bedanken voor deelname en donaties

Deze inzet zorgt voor brede zichtbaarheid bij zowel de lezers van Flair magazine als een groter online publiek. Met een klein budget wordt een impactvol en efficiënt mediabereik gegenereerd.

Redactioneel spoort het magazinemerk, met een doelgroep van jonge vrouwen, ook aan tot actie. In editie 14 gebeurt dit middels de aangrijpende en herkenbare verhalen van drie slachtoffers van seksueel geweld en straatintimidatie. Quotes als: ‘Zijn verklaring? Ik had een geile dag en zag een jong grietje’ raken en creëren bewustwording. Online en print vormen een tandem voor groter bereik.

De case

De Nacht Tegen Seksueel Geweld bracht Flair en non-profitorganisatie Plan International samen in een krachtige samenwerking om bewustwording te creëren en actie te stimuleren tegen seksueel geweld. Door persoonlijke verhalen in Flair magazine, socialmediacampagnes en een betrokken wandelteam tijdens de NTSG op 17 mei 2025 werd een brede doelgroep geraakt én gemobiliseerd.

Het Flair-wandelteam, bestaande uit lezers, redactieleden en collega’s van andere vrouwentitels zoals Libelle en Margriet, werd het middelpunt van de samenwerking. Met protestborden en slogans als ‘De nacht is ook van ons’ liepen zij samen met duizenden deelnemers na middernacht de 20-kilometer-tocht door Rotterdam. De betrokkenheid werd vergroot doordat team Flair haar inzet live op sociale media deelde, waardoor de campagne authentiek en toegankelijk werd.

Flair maakte de campagne krachtig door emotionele redactionele content. Persoonlijke verhalen van slachtoffers van seksueel geweld in editie 14 van het magazine creëerden herkenning en raakten de doelgroep recht in het hart. Online versterkten branded content en socialmedia-uitingen dit effect, terwijl betaalde mediacampagnes zorgden voor brede zichtbaarheid.

www.flair.nl

www.dpgmediagroup.com

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Somention

In een wereld die sneller verandert dan ooit, helpen wij jou om de doelgroep van morgen te bereiken. En dat is best een uitdaging. Want deze doelgroep heeft de wereld van social totaal verandert. Ze zijn kritisch, maken sneller content dan wie dan ook en omarmen de nieuwste trends op TikTok voordat jij ze hebt gezien. In deze snelheid moeten we mee. Daarom zorgen wij dat we niet bijblijven, maar voorop lopen | www.somention.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Zeeman: In 't Mandje

11-09-2025 | 16:53:57
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Zeeman: In 't Mandje

ICMA 2025 - 40-jarig jubileum Flair

11-09-2025 | 16:31:08
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - 40-jarig jubileum Flair

ICMA 2025 - Zeeman x Bankzitters

11-09-2025 | 16:20:00
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Zeeman x Bankzitters

ICMA 2025 - Sony x Snap Venom

11-09-2025 | 15:54:36
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Sony x Snap Venom

ICMA 2025 - Samsung Social Shopping

11-09-2025 | 15:45:00
Influencer & Content Marketing Awards. ICMA 2025 - Samsung Social Shopping
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.