
Humberto Tan start wekelijkse column bij Quest
Humberto Tan gaat schrijven voor Quest. Onder de titel Humberto hier deelt hij wekelijks online zijn persoonlijke blik op wetenschap in de media. Elke maand verschijnt er ook een versie in het printmagazine.
In zijn eerste column beschrijft Humberto hoe de film Hidden Figures zijn sociale media-algoritme veranderde en hem in contact bracht met onbekendere verhalen uit de wetenschap. Zo ontdekte hij George Washington Carver, een zwarte uitvinder die in een tijd van rassensegregatie honderden toepassingen ontwikkelde voor pinda’s en zoete aardappelen en zo de landbouw vernieuwde.
Vergeten verhalen centraal
Humberto Tan: "Ik ben altijd op zoek naar de vergeten pareltjes van de wetenschap. In een tijd waarin desinformatie zich snel verspreidt, is het van groot belang om over de wetenschappelijke waarheidsvinding na te denken. Wat ik iedere dag op mijn telefoon zie geeft mij stof genoeg om voor Quest wekelijks te schrijven over de uitkomsten van mijn zoektocht naar het hele verhaal."
Quest ziet de samenwerking als een manier om wetenschap toegankelijker te maken en lezers te prikkelen.
Quest haalt verteller en denker in huis
Bram Mullink, Hoofdredacteur van Quest: "Met Humberto halen we niet alleen een geweldige verteller in huis, maar ook een betrokken denker die maatschappelijke thema’s verbindt aan wetenschap. Zijn columns geven onze lezers stof tot nadenken én iets om over te glimlachen."
De rubriek Humberto hier verschijnt vanaf nu wekelijks op Quest.nl en maandelijks in het magazine.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Esquire komt naar Frankrijk in voorjaar 2026
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Managing Editor HISTORIA bij National Geographic
[Forum] Wat is goede content?
Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties
Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding
Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers
MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation
[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers