Home ontwikkelt campagne voor Platform Doei Tabaksindustrie

Platform Doei Tabaksindustrie stelt in de campagne de werving van de tabaksindustrie aan de kaak en komt zelf met een eigen wervingscampagne. Met de wervingsteksten in vacatures presenteert de tabaksindustrie zich als een vooruitstrevende werkgever die staat voor het realiseren van een rookvrije toekomst, die zelfs geschiedenis gaat schrijven. Een reis die je volgens de industrie niet mag missen, zo houdt de tabaksindustrie toekomstige werknemers voor.

Doei Tabaksindustrie, een initiatief van de Rookvrije Generatie (Hartstichting, KWF en Longfonds): "Het is hoog tijd om te laten zien hoe ridicuul en misleidend deze voorstelling van zaken is."

De campagne is ontwikkeld door social first agency Home in samenwerking met Boris Creative.

Een eerlijke wervingscampagne

Met de campagne Werken bij de tabaksindustrie vertellen Home en Doei Tabaksindustrie het verhaal: de tabaksindustrie is op zoek naar de nieuwe collega die precies weet hoe je jongeren kunt verleiden, uiteraard bereid is om ethische grenzen te overschrijden en de samenleving te misleiden.

Hans Snijder, voorzitter vande Rookvrije Generatie en directeur van de Hartstichting: "We doen een maatschappelijk beroep op recruiters en wervingsbureaus niet meer bij te dragen aan deze valse voorstelling van zaken. Met een industrie die dodelijke en schadelijke producten verkoopt, op doortrapte wijze de samenleving misleidt en jongeren verslaafd probeert te maken, moet je geen zaken willen doen.”

Guy Lokhoff, oprichter en creative director van social first agency Home: "Werken bij de tabaksindustrie is het logische vervolg op de aanklacht tegen de tabaksindustrie bij de lancering van Doei Tabaksindustrie. Met Bedankt voor het roken lieten we al zien hoe bizar het is dat de tabaksindustrie onderdeel is van onze samenleving. Onze wervingsvideo’s van Werken bij de tabaksindustrie laten zien hoe absurd de juichverhalen zijn waarmee de tabaksindustrie personeel probeert te werven."

www.werkenbijdetabaksindustrie.nl 

www.home.agency

Credits

Strategie en concept: Home & Boris Creative | Productie: Home | Klant: Patricia van Rossum | PR: Dave Krajenbrink | Website: LamaLama

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Campagne Kaliber voor Slachtofferhulp van start

07-07-2025 | 11:27:00
Slachtofferhulp Nederland is gestart met een wervingscampagne. De organisatie wil met het initiatief meer vrijwilligers en betaalde krachten aantrekken

Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead

07-07-2025 | 10:13:04
De twee vestigingen in Hoorn en Oegstgeest, die in de loop der jaren organisch zijn gegroeid, zijn organisatorisch meer samengevoegd.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.

Hans Bauman: Gouden Accent bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden SAN Accent met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.

Joeri Jansen: Creativiteit begint bij evidence-based denken

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Joeri Jansen over de gedragswetenschappelijke basis van het werk bij Roorda
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.