
Home ontwikkelt campagne kunstmuseum Fenix
Home is verantwoordelijk voor de introductiecampagne van Fenix, het kunstmuseum over migratie dat op 16 mei de deuren opent in Rotterdam. De campagne bestaat uit een commercial en verdiepende video’s waarin bekende gezichten thema’s als afscheid, hoop en identiteit belichten.
Fenix is gevestigd in de voormalige San Franciscoloods op Katendrecht, een historische plek van vertrek en aankomst voor miljoenen migranten. Het museum toont werk van meer dan honderd kunstenaars van over de hele wereld en legt de nadruk op de universele impact van migratie.
Verhalen van migratie centraal in filmische campagne
De campagne is opgebouwd rond scènes die zijn geïnspireerd op kunstwerken uit de collectie van Fenix. Regisseur Fergus Riem Vis, Home: "Met de kunstwerken als vertrekpunt creëerden we verhaallijnen, die we vervolgens tot leven hebben gebracht. In de scènes voel je wat migratie met zich meebrengt: afscheid, geluk, liefde, verdriet, hoop, identiteit. Daarmee tonen we een eerste inkijkje in de vele verhalen die je vindt bij Fenix."
De cast van de commercial bestaat uit personen voor wie de thema’s persoonlijk zijn, onder wie Gerda Lenten Havertong, Winne, Quilindschy Hartman en Jill Mathon.
Online video’s bieden persoonlijke reflectie
Na de officiële opening verschijnen online video’s waarin de bekende gezichten uit de campagne hun persoonlijke blik op migratie delen, steeds in combinatie met een kunstwerk dat hen raakt.
Willemijn van Drunen, hoofd marketing en communicatie Fenix: "Met de commercial stelt Fenix zich voor. Van mens tot mens. We laten zien hoe migratie ons allemaal raakt. Hoe het je raakt, is voor ieder persoon anders. In de verdiepende videoserie met de bekende gezichten blijkt dat ook. Bij Fenix is voor al die verhalen ruimte en we nodigen iedereen uit dat te komen ervaren."
De campagne is ontwikkeld door Home, in samenwerking met Ffono, Combo en Fenix.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Directeur Nederland Pieter Meijer verlaat Springbok Agency
Amsterdam Creative Capital of Europe? Misschien niet
Bob Koigi: Vertrouwen in creativiteit staat onder druk
ACT.agency gaat socialstrategie Museumkaart ontwikkelen
Pim van Grieken en Dennis Schouten: Eén aanpak voor de Benelux
Gepubliceerd door: Saskia van Weert