
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica
Na de introductie van Optimel Proteïne vorig jaar, lanceert Optimel nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Havas Lemz, StudioM, SHIOK, HAGENS PR, Combo Agency en Home Agency, en combineert ATL, PR, social en influencer marketing om de producten breed onder de aandacht te brengen.
Merkcampagne
Optimel lanceert 17 februari haar productlijn, Optimel Probiotica, met een grootschalige ATL-campagne, Weerstand? Ik kan wel tegen een stootje! De campagne, ontwikkeld door Havas Lemz onder leiding van creatieve director Bram Tervoort, benadrukt het belang van darmgezondheid dat bijdraagt aan een goede weerstand. De campagne wordt uitgerold via televisie, radio en out-of-home, en omvat winkelvloeractivaties, retail media en sampling. Het doel is om het belang van darmgezondheid op een toegankelijke manier onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.
De winkelvloeractivaties en key visuals zijn verzorgd door SHIOK, terwijl het influencer marketingplan werd ontwikkeld door Combo Agency. Home Agency droeg zorg voor de social media doorvertaling en de bijbehorende social assets. De campagne wordt verder ondersteund door nieuwe muziek, gecomponeerd door Tambr, die de sfeer en toon van de campagne moet versterken. De samenwerking met deze creatieve partners zorgt ervoor dat de boodschap van Optimel Probiotica op verschillende platformen en in diverse formats wordt gedeeld.
Daarnaast is er een pr-campagne ontwikkeld door HAGENS PR, die samenwerkte met de redacties van acht mediatitels, waaronder LINDA, Libelle, J/M Ouders en Flow. In de artikelen komt foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer aan het woord, die het belang van een goede weerstand verder toelicht. Ook is er een grootschalige branded content samenwerking met StudioM.
José van de Water, Senior Brand Manager Optimel: “Bij Optimel helpen we mensen om dagelijks gezondere keuzes te maken - op een makkelijke, lekkere en betaalbare manier. We zien dat gezondheid steeds breder wordt gedefinieerd: consumenten zoeken niet alleen naar verantwoorde voeding, maar ook naar producten met extra gezondheidsvoordelen. Het succes van Optimel Proteïne afgelopen jaar bevestigt deze trend. Met de lancering van Optimel Probiotica spelen we hierop in met toegankelijke en smaakvolle nieuwe zuivelproducten. Zo blijven we bouwen aan een innovatief en relevant portfolio.”
Credits:
Opdrachtgever: FrieslandCampina | Strategisch Bureau: Havas Lemz - Bram Tervoort, Creative Director | Winkelvloer, key visual en artwork: SHIOK - Monique Gaillard, Co-Founder & Creative Director | Social campagne: Home Agency - Robbert-Coen Koreman, Partner & Business Director | Branded content: StudioM - Mouette van Rijn, Branded Content Director | Mediabureau: Wavemaker | PR: HAGENS PR | Influencer marketing: Combo - Noushin Shirzadi, Managing Director | Campagne muziek: Tambr - Willemijn van Husse
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Havas wil sneller AI-gedreven organisatie worden
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
Bob Koigi: OOH-markt groeit, maar kent flinke uitdagingen
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Gepubliceerd door: Daan Dekkers