Hanze Media Groep overgenomen door Liplyn IG

Hanze Media Groep en Liplyn Information Group hebben bekend gemaakt, dat ze een overeenstemming hebben bereikt over de overname van de vacaturebanken; Vacant.nl, Bouwvacatures.nl en Techniekvacaturebank.nl.

De overname van Hanze Media Groep door Liplyn IG is op donderdag 6 februari 2025 voltrokken, Hanze Media Group gaat verder onder de naam Liplyn Recruitment.

Hanze Media Groep, het bedrijf achter o.a. de vacaturebanken; Vacant.nl , Bouwvacatures.nl en Techniekvacaturebank.nl bestaat sinds 1996. Deze websites waren een van de eerste vacaturebanken van Nederland, ooit begonnen als papieren krant.

Nick Devoo, bestuurder van Hanze Media Groep “Ik ben trots op het werk dat is gedaan afgelopen jaren. Er staan meerdere prachtige jobboards, met een sterke naam in de markt, waarmee we hebben ingespeeld op belangrijke niches voor Nederland. Daarmee is een goede basis voor de toekomst neergezet. Ik ben ervan overtuigd dat, als onderdeel van Liplyn IG, Vacant.nl en de overige vacaturebanken haar groeiambities volledig gaat waarmaken.”

Luke Liplijn, CEO Liplyn IG: “Ik ben heel blij met de overname van deze mooie titels. Dit is een belangrijke versterking van ons als media- en informatiebedrijf, door deze overname ontstaat een win-win. Er is afgelopen 20 jaar enorm veel data opgebouwd en een goede naam neergezet door de Hanze Media Groep. We kunnen dit met onze ervaring in media, data en AI maximaal benutten. We zien dat er veel te winnen is het matchingsproces tussen werkzoekende en werkgever met branchespecifieke focus. Liplyn IG heeft zelf haar wortels als media- en informatiebedrijf in de vastgoedbranche, de vacaturebank uitbreiden met Vastgoedvacatures.nl is dan ook een logische stap voor ons.

Naast de inzet op een soepelere onboarding van werkzoekenden en werkgevers zijn we al gestart met de integratie van Drimble.nl . Met dit platform bereiken we zo’n 3 miljoen Nederlanders per maand. De bestaande vacature sectie op Drimble.nl breiden we nu uit met de vacatures van Hanze Media Groep. Dit is een directe win voor werkgevers omdat we hiermee de zichtbaarheid en traffic naar de geplaatste vacatures een boost geven.

Last but not least, de informatiebeveiliging en privacy is voor ons van cruciaal belang. Alle vacaturebanken zijn sinds de overname gehouden aan de ISO 27001.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Paramount Skydance bereidt overnamebod voor op Warner Bros. Discovery

12-09-2025 | 12:18:00
Paramount Skydance zou een overnamebod voorbereiden om Warner Bros. Discovery over te nemen.

Flowbox versterkt Europese positie met overname Dreaminfluence

04-09-2025 | 10:55:00
Met de integratie bedient Flowbox meer dan 1.000 merken in Europa en groeit het naar een jaarlijkse omzet van bijna 9 miljoen euro.

VDS Publishers neemt belang in Planet Nine Media

01-09-2025 | 06:56:00
Planet Nine Media werd opgericht in 2020 en ontwikkelde zich sindsdien tot een onafhankelijke softwarepartij met eigen ad-publishing en header bidding-technologie

Dentsu overweegt verkoop internationale tak

29-08-2025 | 17:35:00
De Japanse reclamegroep Dentsu is zich aan het oriënteren op de verkoop van de niet-Japanse activiteiten. Daarmee zou een einde komen aan de ambitie om te concurreren met de andere grote spelers als Omnicom/IPG, WPP, Publicis en Havas.

Omnicom krijgt obligatiehouders mee in overname Interpublic Group

26-08-2025 | 14:10:00
Met het aanbod kan Omnicom tot 2,95 miljard dollar aan bestaande schuld van Interpublic Group vervangen door nieuwe Omnicom senior notes en contanten.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.