[Grow] Velthuizen Keukens vergroot naamsbekendheid en bereikt in-market doelgroep

Velthuizen Keukens streeft ernaar om de naamsbekendheid te vergroten door effectief te adverteren voor een in-market doelgroep. DPG Media ontwikkelde hiervoor een multimediale campagne met vtwonen. De grote overeenkomende doelgroep van beide merken in de woonbranche in combinatie met keukens was doorslaggevend voor de samenwerking. De inzet van print in combinatie met branded content en digital banners zorgde voor een mooi resultaat en het effectief behalen van de KPI’s. In deze case van DPG Media lees je hoe ze dat hebben gedaan.

Familiebedrijf Velthuizen Keukens is een bekende naam in Woudenberg en omgeving. Het bedrijf heeft afgelopen jaren flink geïnvesteerd in de showroom en de volgende stap is het vergroten van de naamsbekendheid buiten de eigen regio om uiteindelijk het bezoekersaantal te verhogen.

De oplossing: strategische samenwerking met vtwonen

Op basis van de doelgroep van Velthuizen Keukens is er gekozen voor een strategische samenwerking met vtwonen. vtwonen is hét woonmerk van Nederland en heeft elke maand een bruto maandbereik van > 7,8 miljoen. Voor het vergroten van de naamsbekendheid stelde DPG een multimediale benadering en een touch-tell-sell campagne voor.

Een combinatie van online en offline

In de touch-fase moesten er 105.264 impressies worden behaald via direct-buybanners op vtwonen.nl. In de tweede fase werd er branded content op vtwonen.nl ingezet met een KPI van 3.500 landingen. In de sell-fase is er gekozen voor 1/1 pagina advertenties in 2 VT Verbouwen-edities met een oplage van 25.000 exemplaren. Deze gecoördineerde inspanningen hebben Velthuizen Keukens in staat gesteld om gericht en effectief te communiceren met hun doelgroep.

Het resultaat: positieve resultaten boven benchmark

De eerste en tweede flight van de campagne waren een succes. De derde flight is onlangs gestart. Beide partijen zijn tevreden over de eerste resultaten en nemen de inzichten mee in het volgende deel van de samenwerking. De gekozen media-inzet heeft gezorgd voor relevante traffic en veel zichtbaarheid buiten de regio bij nieuwe potentiële klanten.

De banners op vtwonen.nl hebben gezorgd voor veel zichtbaarheid voor Velthuizen Keukens. Ze hebben 105.290 impressies opgeleverd en 370 clicks. Met een CTR van 0,35% (benchmark: 0,19%) is dit een succesvolle uiting in de campagne.

Ook het branded-contentartikel op vtwonen.nl heeft boven verwachting gepresteerd. Op het artikel zijn 3.606 landingen behaald. Dit was een goede manier om meer van Velthuizen Keukens te laten zien en een blijvende indruk bij de doelgroep achter te laten.

Campagne-uitingen

Ben je benieuwd naar de campagne uitingen? Bekijk deze onderaan dit artikel.

Aan deze campagne werkten mee: 

  • Megan Bruinink, accountmanager
  • Patrick Handgraaf, digitaal specialist
  • Caroline de Rooij-Sinke, titelspecialist vtwonen
  • Eline van der Stok, projectmanager vtwonen
  • Desiree Groot, concept manager vtwonen.
     

www.dpggrow.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Grow by DPG Media] Seamless ads zorgen voor verdubbeling in Brand Lift

06-03-2024 | 09:20:00
Onderzoek van DPG Media naar de effectiviteit van seamless advertenties op basis van bewustzijn, overweging, voorkeur en aankoopintentie.

[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces

20-02-2024 | 10:45:00
Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht naar gezinspraak in fmcg-markt

[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt

16-02-2024 | 09:35:42
De meeste Nederlanders worden gelukkig van zaken als eten, familie en vrienden, maar de meningen over het geluk dat social media hen brengen zijn verdeeld

[Grow by DPG Media] De hartslag van Nederland: Ons uitgavenpatroon als gevolg van de inflatie

24-01-2024 | 09:58:00
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren

[Grow by DPG Media] Nederlanders oriënteren zich langer voor vakantie en gaan vaker op reis

19-01-2024 | 08:58:32
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.