[Grow] Krachten bundelen voor succes: #SameDream inspireert een nieuwe generatie

De kwalificaties voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs zijn inmiddels begonnen. Voor veel topsporters is het een grote droom om daar te staan en misschien wel een medaille te bemachtigen.

Vooral als je daarmee een nieuwe generatie inspireert om hun hart te volgen. Om de dromen van de Oranjevrouwen waar te maken is DHL in samenwerking met sportbonden Nevobo, KNHB, KNVB en NHV het initiatief #SameDream gestart. Sinds 1 juli heeft DPG Media zich verbonden aan dit partnership. Wij spreken met ambassadeurs Pien Sanders (hockey) en Laura Dijkema (volleybal) en de vier bonden over het belang van #SameDream.

We supporten elkaar

Laura Dijkema is volleybalster in TeamNL en ambassadeur van #SameDream. “De droom om onszelf te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Parijs komt nu wel heel dichtbij. En hoe mooi zou het zijn als we straks met de #SameDream-ambassadeurs van alle vier de sporten in Parijs mogen staan. Eerder volgde je de andere teams wel, maar omdat je elkaar nu beter kent is dat veel leuker. We groeien naar elkaar toe en supporten elkaar ook echt.”

En daar zijn ook de sportbonden het mee eens. “Het unieke aan dit partnership is dat we dit samen doen. We bundelen onze krachten en net als bij een teamsport leren we van elkaar en versterken we elkaar. Dat is ook hetgeen dat we in dit partnership doen, waardoor we de dromen van de sporters kunnen najagen en bereiken. We kunnen zoveel meer bereiken met elkaar dan als we dat als sport individueel zouden doen”, licht Leanne Kraak-Schmidt, Manager Side Events bij Nevobo, toe.

Een mooie samenwerking

Dat de #SameDream-campagne nog meer zichtbaarheid krijgt met DPG Media als nieuwe partner is een mooie ontwikkeling volgens Pien Sanders, hockeyster in TeamNL: “Het verhaal van #SameDream klinkt heel mooi en hoe we de afgelopen tijd naar buiten zijn gebracht vind ik ook heel knap van DHL. Ze verzinnen elke keer wat leuks. Binnenkort gaan we bijvoorbeeld met een paar teamgenoten een aantal leuke challenge-video’s opnemen voor social media. Ik denk dat het nog beter wordt nu we nog meer zichtbaarheid via de kanalen van DPG Media kunnen creëren met de vrouwen Oranjeteams. Ik vind het een heel mooie samenwerking.”

Het hoeft maar één iemand te zijn, dan heb je al winst gemaakt

En tot slot een blik op de nieuwe generatie. Wat geven topsportsters Pien en Laura mee aan de nieuwe generatie? “Ik krijg natuurlijk best vaak die vraag van ouders of kinderen zelf, zoals ‘hoe is het nou om daar te zijn?’ en ‘hoe ben je daar gekomen?’”, vertelt Pien. “Wat ik dan altijd zeg is dat je het vooral zelf heel leuk moet vinden. Omdat ik het zo leuk vind, kan ik er ook zo veel effort in steken. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Soms trainen kinderen van een jaar of twaalf zes keer in de week. Dan denk ik: breng ze even rustig, want als je echt naar die carrière gaat, dan komt dat trainen nog wel genoeg. Vind het vooral heel leuk, dat vind ik heel belangrijk om aan de jonge generatie mee te geven.”

Laura: “Als ambassadeurs en de vrouwensport creëren we iets moois met elke jonge meid die wij inspireren. We willen dromen aanwakkeren en zullen ons uiterste best hiervoor doen. Het hoeft maar één iemand te zijn, dan heb je al winst gemaakt denk ik.”

www.dpggrow.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Grow by DPG Media] Seamless ads zorgen voor verdubbeling in Brand Lift

06-03-2024 | 09:20:00
Onderzoek van DPG Media naar de effectiviteit van seamless advertenties op basis van bewustzijn, overweging, voorkeur en aankoopintentie.

[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces

20-02-2024 | 10:45:00
Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht naar gezinspraak in fmcg-markt

[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt

16-02-2024 | 09:35:42
De meeste Nederlanders worden gelukkig van zaken als eten, familie en vrienden, maar de meningen over het geluk dat social media hen brengen zijn verdeeld

[Grow by DPG Media] De hartslag van Nederland: Ons uitgavenpatroon als gevolg van de inflatie

24-01-2024 | 09:58:00
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren

[Grow by DPG Media] Nederlanders oriënteren zich langer voor vakantie en gaan vaker op reis

19-01-2024 | 08:58:32
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.