
[Grow by DPG] Brandkast! met Stijn Mentrop-Huliselan CMO McDonald’s: We maken alles hier lokaal
In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonalds in Nederland.
Als je dacht dat het marketingbeleid voor McDonald's wereldwijd in hoge mate wordt gedicteerd door het Amerikaanse moederbedrijf, dan heb je het dus volkomen bij het verkeerde eind. Niets is namelijk minder waar, leren wij in deze podcast op Grow van DPG Media met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO bij McDonald’s Nederland.
Des te verrassender vond ik de toevoegingen van de Stroopwafel-McFlurry en eerder al de McKroket, als typisch Nederlandse producten, vrijwel direct ingeburgerd in het menu. Maar… hoe zit het nu eigenlijk? Kun je als marketeer bij zo'n multinational nog wel lokaal het verschil maken?
Ja, dat kan. De vrijheid van de Nederlandse organisatie van McDonald's op het gebied van marketing in brede zin gaat namelijk verder dan je denkt.
En Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonald's Nederland, maakt daar graag gebruik van. Wie denkt dat hij gewoon op de Nederlandse winkel past, heeft het mis. Natuurlijk zijn er kaders, maar daarbinnen kan Stijn met zijn team zijn eigen koers varen.
Hoe? Je ontdekt het in deze podcast op Grow van DPG Media, een verhelderend en openhartig gesprek. I’m loving it…
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Whazzup?! in Media #5: YouTube op groot scherm
Context bepaalt succes: platform en omgeving maken verschil
De helft van de Nederlanders verlaagt kledingbudget
Zakelijke beslissers bereiken? Deze 6 contentvormen raken
Podcasts populair, maar nauwelijks in audiobudgetten
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative
Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025
DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers