[Grow by DPG Media] Merken van de toekomst: Hoe digitale innovaties marketing transformeren

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk de aandacht grijpt in een wereld waar je maar 3 seconden hebt om te overtuigen? Tijdens de laatste editie van Grow Live: Maak het waar! onthulde Bart Snijders, oprichter van Sprints and Sneakers, hoe merken kunnen uitblinken in een digitale toekomst. Het draait niet meer alleen om producten verkopen, maar om het bouwen van echte connecties, het maken van impact en het inspelen op de steeds veranderende behoeften van de consument. Lees in dit artikel op Grow van DPG Media dat jouw merk het verschil kan maken – als je weet hoe je digitale innovaties strategisch inzet.

Digitale transformatie heeft ongekende mogelijkheden

Tegenwoordig zijn er wereldwijd meer dan vijf miljard mensen online te vinden, wat betekent dat de potentiële klantengroep bijna verdrievoudigd is ten opzichte van tien jaar geleden. De toekomstige generatie zal zo’n 93 procent van hun vrije tijd achter een scherm doorbrengen. Met 80 procent van onze zintuiglijke waarneming via onze ogen en de meerderheid van de tijd achter een scherm doorgebracht, moeten merken zich richten op visuele en digitale communicatie. Het maken van native content die aansluit bij de belevingswereld van de consument is essentieel. De gemiddelde scroll tijd op social media is slechts 3 seconden, dus content moet niet alleen relevant zijn, maar ook direct de aandacht grijpen.

De toekomst van content creatie ligt bij AI en Chat GPT

Innovaties zoals AI en tools zoals Chat GPT spelen een steeds grotere rol in contentcreatie. Wat vroeger 40 minuten duurde om een blog te schrijven, kunnen we nu in slechts een paar minuten produceren. Dit biedt marketeers enorme schaalvoordelen en maakt snelle experimenten mogelijk, wat centraal staat in het concept van growth hacking. Door constant te testen, analyseren en optimaliseren kunnen merken snel schakelen en nieuwe strategieën inzetten. Dit is de manier om te ontdekken hoe jij uitblinkt tussen de 600 miljoen blogs die per dag gepubliceerd worden.

Growth Hacking is de weg naar succes

Growth hacking gaat over snelle experimenten in alle fases van de klantreis – van awareness tot referral – om te ontdekken welke strategieën het meest effectief zijn om je bedrijf te laten groeien. Dit omvat onder meer viral marketing, social ads, en zoekmachineoptimalisatie. Succesvolle merken zoals Tesla laten zien dat impact en schaalbaarheid hand in hand kunnen gaan. Het vinden van de juiste North Star Metric, het getal dat de kernwaarde van je merk het best weergeeft, is cruciaal om duurzame groei te realiseren.

Gen Z en duurzaamheid

Uit onderzoek blijkt dat 44 procent van Gen Z zich zorgen maakt over klimaatverandering en dit maakt het direct een van de belangrijkste thema’s voor deze generatie. Merken die een sterke duurzaamheidsstrategie hebben, zoals het plaatsen van bomen in een merkgebonden virtueel bos, kunnen niet alleen positieve impact maken, maar ook hun betrokkenheid bij belangrijke maatschappelijke issues tonen.

Wat betekent dit voor jou als marketeer?

Als marketingcommunicatieprofessional is het belangrijk om te begrijpen dat de merken van de toekomst niet alleen groeien door meer te verkopen, maar door betekenisvolle relaties op te bouwen met hun publiek. Dit vereist een combinatie van digitale innovatie, snelle experimenten en het luisteren naar de consument. Succesvolle merken zijn flexibel, duurzaam en in staat om snel te reageren op nieuwe technologieën en trends. De vraag is dus: hoe ga jij je merk voorbereiden op de toekomst? Bart is de oprichter van Sprints & Sneakers, een B-corp gecertificeerde growth marketing agency in Amsterdam. Ze geloven sterk in duurzame groei en stellen mensen en planeet voorop. Met deze gedachte helpen ze merken groeien die gedreven zijn om positieve impact te maken op de wereld. Met behulp van creatieve experimenten vinden ze samen de meest effectieve manier door met data en gebruik van technologie, merken te laten groeien en het marktaandeel van goed doen te vergroten. Je kan Bart Snijders ook kennen van BNR, Emerce, 7DTV of deondernemer.nl. Als jonge, maar ervaren ondernemer heeft hij een unieke kijk op bedrijfsgroei en weet hij luisteraars te verbazen met zijn talk. Bart heeft tijdens zijn sessie bij Grow Live verteld over hoe je als merk de voorsprong kunt behouden, welke nieuwste tactieken je kunt toepassen en hoe jij jouw merk als platform voor impact kunt inzetten.

Maak ook impact

Wil jij ook je naamsbekendheid, merkvoorkeur en overweging vergroten en zodoende meer sales genereren? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact op met de media-adviseurs van DPG Media. Zij denken graag met je mee over de vraag hoe jouw boodschap succesvol onder de aandacht kan worden gebracht bij de juiste doelgroep.

DPG Media
Advertising
+31 880 13 96 40
adverteren@dpgmedia.nl

www.dpgmediagroup.com/grow 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

Brandkast! Aflevering 17: Marketing in de zorg

24-04-2025 | 09:00:00
In aflevering 17 van Brandkast! door DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, de Group Chief Strategy & Brand van Partou.

Branded content DPG Media: positief effect op imago Volvo

23-04-2025 | 08:33:00
Het people first gedachtegoed van Volvo vormt de kern van hun strategie om het leven van mensen te vergemakkelijken en verbeteren.

Rijksmuseum en Donald Duck trekken 60 procent ander publiek

10-04-2025 | 09:00:00
Door Donald Duck in te zetten, was het doel gezinnen met kinderen aan te trekken die anders misschien niet hadden overwogen om het museum te bezoeken

OSRAM straalt met branded content op AutoWeek

08-04-2025 | 10:49:00
OSRAM heeft zijn pijlen erop gericht om in Nederland bekendheid te verwerven met hun geavanceerde LED-verlichtingstechnologie.

Emotie en geld scoren het best bij autobezitters

03-04-2025 | 17:09:00
Berichten over auto's met emotionele of financiële invalshoek scoren het best op AutoWeek.nl.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.