[Grow by DPG Media] Hogere naamsbekendheid voor rondreisspecialist NRV

Reisspecialist NRV heeft zich van een lange afstand touroperator doorontwikkeld naar een reisspecialist die ook rondreizen in Europa aanbiedt. Om de naamsbekendheid te vergroten en de verschillende rondreis categorieën duidelijk te positioneren onder de doelgroep, ontwikkelde DPG Media een crossmediale campagne. De campagne zorgde voor een hogere geholpen merkbekendheid en heeft positieve effecten gerealiseerd op het imago van NRV. Benieuwd hoe we dit hebben aangepakt? Lees het artikel op Grow van DPG media.

De uitdaging

NRV positioneren als specialist op het gebied van rondreizen

Reisspecialist NRV was een langeafstand touroperator die zich tijdens corona heeft doorontwikkeld naar een reisorganisatie die ook in Europa rondreizen aanbiedt. Het doel van de reisspecialist is om marktleider te worden op dit gebied. Met deze campagne wilde NRV de naamsbekendheid vergroten en het wereldwijde aanbod in verschillende productcategorieën duidelijk positioneren. Denk hierbij aan groepsreizen, privéreizen, familiereizen en cruises. DPG Media bedacht hiervoor een crossmediale campagne.

NRV: "Bij DPG Media konden we het volledige portfolio inzetten om gericht onze doelgroep te benaderen. Dit is het ultieme one-stop-shop principe. We konden zo meerdere communicatie boodschappen gebruiken en de klant beter volgen binnen de customer journey."

De oplossing

Een sterke crossmediale aanpak

Om de doelstellingen te behalen werd een crossmediale aanpak bedacht, waarin zowel online als print werd ingezet. NRV heeft verschillende doelgroepen voor de reizen die ze aanbieden. Zij richten zich echter vooral op 45-plussers die interesse hebben in verre reizen én op 35-plussers met kinderen van 6 jaar en ouder die ook interesse hebben in reizen. Vanuit een uitgebreide NMO-doelgroepanalyse is gekeken welke titels van DPG Media deze doelgroep het best bereiken. Uiteindelijk werd er gekozen voor VTP (Volkskrant, Trouw, Het Parool) en verschillende regionale dagbladen. Daarnaast werd er een creatieve branded strip over de Big Five meegenomen in Donald Duck. De seamless video en seamless carousel werden getarget ingezet op de twee doelgroepen. En met resultaat!

Het resultaat

De campagne KPI's zijn ruimschoot behaald en de seamless ads hebben boven verwachting gepresteerd. De CTR van de eerste seamless carousel behaalde een CTR van 0,72% (benchmark: 0,45% - 0,55%) en de tweede seamless carousel behaalde een CTR van 0,68%.

Daarnaast is vanuit de campagne effectmeting van DVJ insights gebleken dat de campagne mooie resultaten voor het merk heeft gerealiseerd. De creatieve uitingen van de campagne worden in hoge mate als leuk geëvalueerd. Consumenten geven aan dat alle uitingen iets nieuws vertellen over rondreizen.

Hogere geholpen merkbekendheid en merkoverweging

De campagne heeft geresulteerd in hogere geholpen merkbekendheid. Ook overwegen consumenten NRV vaker door de campagne. De campagneboodschap komt voor de helft van de respondenten duidelijk over. Door blootstelling aan de campagne zijn meer consumenten van plan om NRV.nl te bezoeken en zijn consumenten beter geïnformeerd over het aanbod van NRV.   

Positieve effecten op het imago van NRV

De campagne heeft positieve effecten gehad op het imago van NRV; consumenten die de campagne hebben gezien (exposed) zijn er meer van overtuigd dat NRV regelmatig aanbiedingen heeft en waar geeft voor je geld. Kwantitatief gezien is het type associaties stabiel gebleven, maar aan de open associaties zien we dat exposed consumenten NRV vaker met ‘’mooi’’ en ‘’betrouwbaar’’ associëren.

Maak ook impact

Wil jij ook je naamsbekendheid, merkvoorkeur en overweging vergroten en zodoende meer sales genereren? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact op met de media-adviseurs van DPG Media. Zij denken graag met je mee over de vraag hoe jouw boodschap succesvol onder de aandacht kan worden gebracht bij de juiste doelgroep.

Credits:

Lotte Gaasbeek - Marketing Manager NRV | Isabel Kester - Marketeer NRV | Nick Vos - Key Accountmanager DPG Media | Anissa Aoulad M'Hand - Account consultant DPG Media | Michel Soeteman - Digital consultant DPG Media

www.dpgmediagroup.com/grow 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Whazzup?! in Media #5: YouTube op groot scherm

09-09-2025 | 17:05:00
In de nieuwste aflevering nemen René Zeedijk en Roger Verdurmen ons mee in de snel veranderende wereld van videoconsumptie en advertentiemodellen.

Context bepaalt succes: platform en omgeving maken verschil

03-09-2025 | 10:41:06
Niet alleen wat je vertelt doet ertoe, maar vooral waar en aan wie. Want de context waarin een boodschap verschijnt, bepaalt in hoge mate of deze aankomt.

De helft van de Nederlanders verlaagt kledingbudget

02-09-2025 | 17:23:00
Samen met Panel Inzicht onderzochten we onder 1.000 respondenten tussen de 16 en 65 jaar wat het winkelgedrag is van de Nederlandse consument.

Zakelijke beslissers bereiken? Deze 6 contentvormen raken

22-08-2025 | 09:40:00
Je kunt adverteren met advertorials en branded content, maar ook zelf verhalen delen met klantcases en expertblogs om je merkwaarde te versterken

Podcasts populair, maar nauwelijks in audiobudgetten

21-08-2025 | 10:36:00
Roger Verdurmen en René Zeedijk over de impact van AI en algoritmes op de nieuwsvoorziening.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.