Greenberry lanceert Greenberry Academy

Strategisch designbureau Greenberry lanceert Greenberry Academy. Deze tak van Greenberry biedt incompany trainingen aan, gericht op het ontwikkelen van drie essentiële soft skills: creativiteit, empathie en maakkracht. De trainingen helpen medewerkers om gelukkiger en innovatiever te zijn in hun werk. Onder andere Cegeka, Infomedics en Traverse Groep hebben reeds gekozen voor een incompany training van Greenberry Academy.

De kracht van creatief denken en doen

In een wereld waar constante verandering de norm is, blijken soft skills steeds belangrijker. Greenberry past deze vaardigheden standaard toe in strategische ontwerptrajecten en digitale producten voor klanten, en heeft deze expertise nu ook vertaald naar de Greenberry Academy. De academy biedt een incompany-trainingsprogramma voor bedrijven om de drie essentiële vaardigheden van teamleden te versterken: creativiteit, empathie en maakkracht. Deze vaardigheden vormen de basis van succesvol veranderen en innoveren. Daarbij bevorderen ze niet alleen persoonlijke groei, maar het draagt ook bij aan een plezierigere werkervaring, wat indirect zorgt voor minder stress en daardoor gelukkigere medewerkers.*

Alain Dujardin, creatief directeur, principal en eigenaar van Greenberry Academy: "De soft skill creativiteit plaatsen mensen vaak in een hokje, alsof het alleen maar geldt voor mensen met een creatieve rol. Maar creativiteit is een vaardigheid die in je dagelijks denken en doen kunt gebruiken, en is zelfs noodzakelijker dan ooit gezien de vele uitdagingen van deze tijd. Hierdoor maak je betere keuzes, groeit je empathie en daarmee je maakkracht. En laat dat nou net de vorm van creativiteit zijn die vaak wordt vergeten. Onze klanten helpen met het versterken van deze vaardigheden zit in ons DNA. De positieve resultaten die hier telkens uit voortkomen, hebben ons geïnspireerd om Greenberry Academy op te richten. Hiermee willen we organisaties de mogelijkheid bieden om hun teamleden deze technieken nog beter aan te leren, zodat zij deze essentiële vaardigheden beter beheersen en bijdragen aan meer werkgeluk."

Op maat gemaakte trainingen voor innovatie en groei

Het aanbod van de incompany trainingen van Greenberry Academy bestaat uit: co-creëren met je doelgroep, plan de toekomst, creatief leidinggeven, denken en doen als een ontwerper, creatief denken, experimenteren kun je leren en digitale toegankelijkheid. Greenberry maakt alle trainingen op maat volgens de behoeften van het team. Daarbij gebruikt Greenberry Academy de Learning to Tasks-methode, die ervoor zorgt dat teamleden de nieuwe vaardigheden effectief kunnen integreren in de dagelijkse praktijk en beter kunnen vasthouden. De trainingen zijn gebaseerd op uitgebreide kennis en expertise in strategisch ontwerp, en worden gegeven door praktijkervaren trainers. De eerste klanten voor wie Greenberry Academy al een incompany training heeft verzorgd zijn Cegeka, Infomedics en Traverse Groep.

*Bronnen:

  1. Intellectuele creativiteit: The Cambridge handbook of Creativity and Emotions, Zorana Ivcevic Pringle, Ph.D.
  2. Minder stress door creativiteit: https://www.entrepreneur.com/living/science-shows-how-creativity-can-reduce-stress/300347
  3. Creativiteit gaat samen met veerkracht en hoop: https://www.researchgate.net/publication/340612764_Patterns_of_psychological_vulnerabilities_and_resources_in_artists_and_nonartists

www.academy.greenberry.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Metrion lanceert eenvoudige koppeling voor e-commercepixels

12-06-2025 | 10:50:00
Metrion introduceert een kant-en-klare koppeling waarmee kmo’s en agencies meetpixels eenvoudig kunnen implementeren zonder technische kennis.

Salesforce lanceert Marketing Cloud Next

11-06-2025 | 11:15:00
Salesforce heeft Marketing Cloud Next gelanceerd, een oplossing waarmee AI-agents zelfstandig marketingtaken uitvoeren.

Marketing-community DE KLUB van start

11-06-2025 | 09:32:39
Met maandelijkse kennissessies en een actieve community biedt DE KLUB marketeers de kans om kennis te delen

Adpaq ontwikkelt DSP-platform gericht op digitale audio

10-06-2025 | 11:29:00
De Nederlandse startup adpaq heeft financiering opgehaald voor de lancering van een gespecialiseerd demand side platform (DSP) voor digitale audio.

fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret

04-06-2025 | 14:45:00
Tijdens de elfde editie van Best Kept Secret heeft frisdrankmerk fritz-kola het culturele platform fritz-kolab gelanceerd.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.