Greenberry lanceert Greenberry Academy

Strategisch designbureau Greenberry lanceert Greenberry Academy. Deze tak van Greenberry biedt incompany trainingen aan, gericht op het ontwikkelen van drie essentiële soft skills: creativiteit, empathie en maakkracht. De trainingen helpen medewerkers om gelukkiger en innovatiever te zijn in hun werk. Onder andere Cegeka, Infomedics en Traverse Groep hebben reeds gekozen voor een incompany training van Greenberry Academy.

De kracht van creatief denken en doen

In een wereld waar constante verandering de norm is, blijken soft skills steeds belangrijker. Greenberry past deze vaardigheden standaard toe in strategische ontwerptrajecten en digitale producten voor klanten, en heeft deze expertise nu ook vertaald naar de Greenberry Academy. De academy biedt een incompany-trainingsprogramma voor bedrijven om de drie essentiële vaardigheden van teamleden te versterken: creativiteit, empathie en maakkracht. Deze vaardigheden vormen de basis van succesvol veranderen en innoveren. Daarbij bevorderen ze niet alleen persoonlijke groei, maar het draagt ook bij aan een plezierigere werkervaring, wat indirect zorgt voor minder stress en daardoor gelukkigere medewerkers.*

Alain Dujardin, creatief directeur, principal en eigenaar van Greenberry Academy: "De soft skill creativiteit plaatsen mensen vaak in een hokje, alsof het alleen maar geldt voor mensen met een creatieve rol. Maar creativiteit is een vaardigheid die in je dagelijks denken en doen kunt gebruiken, en is zelfs noodzakelijker dan ooit gezien de vele uitdagingen van deze tijd. Hierdoor maak je betere keuzes, groeit je empathie en daarmee je maakkracht. En laat dat nou net de vorm van creativiteit zijn die vaak wordt vergeten. Onze klanten helpen met het versterken van deze vaardigheden zit in ons DNA. De positieve resultaten die hier telkens uit voortkomen, hebben ons geïnspireerd om Greenberry Academy op te richten. Hiermee willen we organisaties de mogelijkheid bieden om hun teamleden deze technieken nog beter aan te leren, zodat zij deze essentiële vaardigheden beter beheersen en bijdragen aan meer werkgeluk."

Op maat gemaakte trainingen voor innovatie en groei

Het aanbod van de incompany trainingen van Greenberry Academy bestaat uit: co-creëren met je doelgroep, plan de toekomst, creatief leidinggeven, denken en doen als een ontwerper, creatief denken, experimenteren kun je leren en digitale toegankelijkheid. Greenberry maakt alle trainingen op maat volgens de behoeften van het team. Daarbij gebruikt Greenberry Academy de Learning to Tasks-methode, die ervoor zorgt dat teamleden de nieuwe vaardigheden effectief kunnen integreren in de dagelijkse praktijk en beter kunnen vasthouden. De trainingen zijn gebaseerd op uitgebreide kennis en expertise in strategisch ontwerp, en worden gegeven door praktijkervaren trainers. De eerste klanten voor wie Greenberry Academy al een incompany training heeft verzorgd zijn Cegeka, Infomedics en Traverse Groep.

*Bronnen:

  1. Intellectuele creativiteit: The Cambridge handbook of Creativity and Emotions, Zorana Ivcevic Pringle, Ph.D.
  2. Minder stress door creativiteit: https://www.entrepreneur.com/living/science-shows-how-creativity-can-reduce-stress/300347
  3. Creativiteit gaat samen met veerkracht en hoop: https://www.researchgate.net/publication/340612764_Patterns_of_psychological_vulnerabilities_and_resources_in_artists_and_nonartists

www.academy.greenberry.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ING lanceert Rond af & Beleg en start met AppDate

17-11-2025 | 11:33:00
In plaats van een traditionele productlancering worden functies gepresenteerd via herkenbare gezichten en persoonlijke verhalen

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

CJ de Melker start creatief bureau met melk.

22-10-2025 | 13:54:00
Na 25 jaar in de reclamewereld start CJ de Melker, voormalig Executive Creative Director bij VENGEAN, zijn eigen creatieve studio met melk.

Kyndly start duurzaam platform zonder winstoogmerk

01-10-2025 | 14:43:34
Kyndly heeft een online verkoopplatform gelanceerd dat zich volledig richt op duurzame merken.

Du Mosch, Peterse en Zwinkels starten PR-bureau numen

01-10-2025 | 11:14:52
In Hilversum is PR-bureau numen van start gegaan, opgericht door Frank du Mosch, Stijn Zwinkels en Kirsten Peterse. Met Rituals als eerste klant


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.