Gospooky ontwikkelt Fortnite-game voor HEMA

HEMA sluit de SLAYMA summer school-campagne samen met Gospooky af met de introductie van een speciaal ontworpen game voor in de virtuele wereld van Fortnite.

Het winkelbedrijf was al aanwezig op Roblox en actief op TikTok, maar nu ook op het gameplatform, dat populair is bij scholieren. HEMA is het eerste Nederlandse retailbedrijf dat in de game op die manier aanwezig is. In het spel skaten spelers door een virtuele stad en moeten ze items uit de schoolcollectie van HEMA verzamelen.

Speciaal voor de campagne is de titelsong Sappige Tijden geschreven, die ook tijdens het spel te horen is. De campagne loopt nog tot 1 september.

Virtuele wereld

Eva Vermeulen, manager campagnemarketing bij HEMA: “Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degene die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes.”

Tim van der Wiel, Founder van Gospooky: “Het is geweldig om te zien hoe we HEMA opnieuw naar een nieuw platform kunnen brengen. Het is onze missie om onze klanten in de voorhoede van social te houden, en het betreden van de virtuele wereld van Fortnite bewijst dat technologie en creativiteit hand in hand gaan. Net als bij onze eerdere campagnes blijft de community-gedreven aanpak het hart van onze strategie voor HEMA.”

www.gospooky.com

www.hema.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

eSports-markt groeit door naar 9 miljard dollar in 2032

21-07-2025 | 13:43:00
De eSports-markt groeit explosief en zal volgens onderzoek van Meticulous Research stijgen van 1,9 miljard dollar in 2024 naar 9,1 miljard dollar in 2032.

Mobiele gaming naar verwachting 126 miljard dollar waard in 2025

14-07-2025 | 11:43:00
Xsolla, een wereldwijd bedrijf in videogamehandel, heeft de Q2 2025-editie uitgebracht van The Xsolla Report: The State of Play.

Azerion verkoopt Whow Games aan DoubleDown Interactive

11-07-2025 | 09:37:38
De deal, ter waarde van 65 miljoen euro, bestaat uit een directe betaling van 55 miljoen euro en een variabele component van maximaal 10 miljoen euro.

Eugene Chernysh: AdsAdvisor vervangt stapel losse tools

10-07-2025 | 10:13:20
Het in Amsterdam gevestigde My.Games startte met een all-in-one marketing hub voor mobiele app studios. We spreken vanuit Londen met Eugene Chernysh, COO van AdsAvisor (dat onderdeel is van My.Games)

LevelUP Digital kiest iion voor game advertising in BeNeLux

09-07-2025 | 15:47:18
Deze samenwerking richt zich op adverteerders die hun doelgroep effectiever willen bereiken via gaming in Nederland, België en Luxemburg.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.