Gospooky ontwikkelt Fortnite-game voor HEMA

HEMA sluit de SLAYMA summer school-campagne samen met Gospooky af met de introductie van een speciaal ontworpen game voor in de virtuele wereld van Fortnite.

Het winkelbedrijf was al aanwezig op Roblox en actief op TikTok, maar nu ook op het gameplatform, dat populair is bij scholieren. HEMA is het eerste Nederlandse retailbedrijf dat in de game op die manier aanwezig is. In het spel skaten spelers door een virtuele stad en moeten ze items uit de schoolcollectie van HEMA verzamelen.

Speciaal voor de campagne is de titelsong Sappige Tijden geschreven, die ook tijdens het spel te horen is. De campagne loopt nog tot 1 september.

Virtuele wereld

Eva Vermeulen, manager campagnemarketing bij HEMA: “Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degene die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes.”

Tim van der Wiel, Founder van Gospooky: “Het is geweldig om te zien hoe we HEMA opnieuw naar een nieuw platform kunnen brengen. Het is onze missie om onze klanten in de voorhoede van social te houden, en het betreden van de virtuele wereld van Fortnite bewijst dat technologie en creativiteit hand in hand gaan. Net als bij onze eerdere campagnes blijft de community-gedreven aanpak het hart van onze strategie voor HEMA.”

www.gospooky.com

www.hema.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nederlandse videogame-industrie groeit naar 1,8 miljard euro

15-09-2025 | 16:11:26
De Nederlandse videogame-industrie heeft in 2024 een omzet van 1,8 miljard euro gerealiseerd. Dat is een groei van twintig procent ten opzichte van 2023

Isabel Druijf: Gamification in onderzoek brengt hogere respons

11-09-2025 | 11:08:00
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Porsche integreert in-car gaming met AirConsole

29-08-2025 | 12:25:00
Later dit jaar wordt de Porsche Macan uitgerust met AirConsole, een gamingplatform speciaal ontwikkeld voor in de auto

Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne

29-08-2025 | 10:17:44
In deze social-first aanpak speelt de rapper en acteur een opvallende rol als verzekeringsinspecteur binnen de wereld van de game.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.