
Gospooky ontwikkelt Fortnite-game voor HEMA
HEMA sluit de SLAYMA summer school-campagne samen met Gospooky af met de introductie van een speciaal ontworpen game voor in de virtuele wereld van Fortnite.
Het winkelbedrijf was al aanwezig op Roblox en actief op TikTok, maar nu ook op het gameplatform, dat populair is bij scholieren. HEMA is het eerste Nederlandse retailbedrijf dat in de game op die manier aanwezig is. In het spel skaten spelers door een virtuele stad en moeten ze items uit de schoolcollectie van HEMA verzamelen.
Speciaal voor de campagne is de titelsong Sappige Tijden geschreven, die ook tijdens het spel te horen is. De campagne loopt nog tot 1 september.
Virtuele wereld
Eva Vermeulen, manager campagnemarketing bij HEMA: “Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degene die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes.”
Tim van der Wiel, Founder van Gospooky: “Het is geweldig om te zien hoe we HEMA opnieuw naar een nieuw platform kunnen brengen. Het is onze missie om onze klanten in de voorhoede van social te houden, en het betreden van de virtuele wereld van Fortnite bewijst dat technologie en creativiteit hand in hand gaan. Net als bij onze eerdere campagnes blijft de community-gedreven aanpak het hart van onze strategie voor HEMA.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Progress Communications ondersteunt ERAZER en MEDION
LiveWall genomineerd voor twee Dutch Interactive Awards
Vertigo 6 lanceert Agency Simulator 25 voor PC en Mac: recap
Frieda Ulsamer de Waard over The Invaders
Mentos lanceert Fizzooka in Fortnite Creative
Gepubliceerd door: Saskia van Weert