Goat en Lemon Scented Tea komen met Global Warming Socks

Het modemerk Goat Organic Apparel en creative agency slaan de handen ineen voor een alarmerend kerstkado: Global Warming Socks. Sokken verpakt in water, die ons herinneren aan een wet-sockpocalypse.

Waarom wel in water verpakken? Het blijkt geen productiefout, maar een onheilspellende toekomst voorspelling van 2050. 4 procent van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen is afkomstig van de textielindustrie. Al voor één kledingstuk wordt een enorme hoeveelheid aan energie en water verbruikt, met als gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.

Lavinia Bakker, oprichter en owner van Goat: “Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren, die bijdragen aan de opwarming van de aarde. Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks. ”

Wet-sockpocalypse

Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea: “Global Warming Socks. Gewone witte sportsokken, maar dan van Goat. Dus duurzamer, organic cotton, maar betaalbaar. En laten we wel wezen, sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten. Een eerste stap om de wet-sockpocalypse te vermijden.”

Wear the movement

Lemon Scented Tea werkt al langere tijd voor het Amsterdamse modemerk Goat. Zo ontwikkelde de agency eerder de campagne Proudly made in Bangladesh vanuit hetzelfde merk idee waaruit de sokken zijn ontstaan: Wear the Movement. Waarbij door middel van Goat-kledingstukken awareness wordt gecreëerd voor de problemen van de fashion industry.

Goat Organic Apparel

Aan de hand van hun ethische standaard en PPP promise; Planet Friendly, People First en Pricing produceert Goat hun kleding duurzamer, beter voor de mensen, beter voor de planeet. Goat biedt zo mensen de kans om goede kleding te dragen, zonder daar de wereld voor te betalen.

De campagne is geproduceerd door FRSHMN Media.

Credits:

Klant: Goat Organic Apparel | Bureau: Lemon Scented Tea | Verantwoordelijk bij klant: Lavinia Bakker | Productie: FRSHMN Media | Regie: Joep Knevel | AD: Jeffrey Harmunanto | DOP: Tjerk Muilwijk | AC: Vincent Geijsel | PHOTO: Marijn Wouters | EDIT: Jeffrey Harmunanto & Ijen Mekers | GRADING: Erik Verhulst

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Lemon Scented Tea organiseert sessie over merkgroei

02-06-2025 | 11:51:00
Na Brands of the Night in oktober keert Lemon Scented Tea terug met het event: Thirsty for Total Brand Growth: How to give your brand its unique edge

Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina

07-04-2025 | 16:26:00
De samenwerking omvat strategie, advertising en design, bedoeld voor zowel interne als externe communicatie.

Coca Cola Orange Cream | Corona | Make My Money Matter

27-03-2025 | 13:23:00
[The International] Gijsbregt Vijn (Lemon) Scented Tea kijkt over de grenzen

Gijsbregt Vijn: Merken moeten hun verhaal waarmaken

20-03-2025 | 11:34:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Gijsbregt Vijn over het belang van geloofwaardige merkcommunicatie in een tijd van dalend vertrouwen.

De kern van een merk kunnen vangen

18-02-2025 | 10:13:00
We zijn een creatief bureau dat merken laat groeien. We noemen dit Total Brand Growth

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.