Gert-Jaap Hoekman (NU.nl) per 1 september 2023 hoofdredacteur NOS Sport

Gert-Jaap Hoekman wordt per 1 september 2023 de hoofdredacteur van NOS Sport. De huidige hoofdredacteur van NU.nl maakt daarmee de overstap naar de NOS. Hij wordt verantwoordelijk voor de redactie en de journalistieke koers van NOS Sport.

Ruim 10 jaar bij NU.nl

Gert-Jaap Hoekman is sinds april 2012 werkzaam bij NU.nl, eerst als adjunct-hoofdredacteur en per juli 2013 als hoofdredacteur. Gert-Jaap Hoekman is sinds mei 2019 lid van het bestuur van de Raad voor de Journalistiek en is sinds oktober 2018 lid en secretaris van het Genootschap van Hoofdredacteuren.

Gert-Jaap Hoekman: “Het is een geweldige eer om leiding te mogen geven aan de grootste sportredactie van Nederland. Er is de afgelopen maanden veel gezegd en geschreven. Ik heb vooral heel veel zin om met al mijn nieuwe collega’s iets moois op te bouwen.”

Gerard Timmer, algemeen directeur van de NOS: “Met Gert-Jaap Hoekman zijn we erin geslaagd de journalistieke en hoofdredactionele senioriteit in huis te halen die we wensten voor NOS Sport. Gert-Jaap Hoekman beschikt over een open persoonlijkheid en een menselijke benadering. Ook zijn aan de dag gelegde visie op de potentie voor NOS Sport, zowel inhoudelijk als ten aanzien van de digitale strategie, in een mediawereld die zich snel ontwikkelt zal bijdragen aan de verdere versterking van de positionering van NOS Sport.”

Erik van Gruijthuijsen, directeur publishing van NU.nl-eigenaar DPG Media bij NU.nl: "NU.nl heeft veel te danken aan Gert-Jaap. Snel was NU.nl altijd al, maar onder Gert-Jaap kreeg NU steeds meer autoriteit door breder en dieper te gaan. De laatste jaren ging de redactie steeds meer eigen nieuws maken in plaats van het alleen maar door te geven. DPG Media gaat Gert-Jaap missen, maar we feliciteren hem van harte."

Formeren hoofdredactie

Een van de eerste taken van Gert-Jaap Hoekman is het formeren van een hoofdredactie van NOS Sport. In maart 2023 trad de viertallige hoofdredactie (Maarten Nooter en adjunct-hoofdredacteuren Pim Marks, Selma Schuurman en Ewoud van Winsen) van NOS Sport terug, naar aanleiding van de inventarisatie naar omgangsvormen bij NOS Sport. Momenteel is Jacqueline Smit ad interim Hoofd Sport.

www.nos.nl

www.dpgmedia.nl

www.nu.nl

Lees ook:

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Zuid- Holland

06-11-2025 | 07:43:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Zuid- Holland - Rotterdam

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.