Gerhard te Velde richt podcast agency Ear Ear op

Ondernemer Gerhard te Velde heeft Ear Ear opgericht, een podcast agency gericht op mensgerichte merken en organisaties. Ear Ear biedt organisaties de kans om zich te verbinden met hun doelgroep door middel van podcasts.

Met zijn ervaring als ondernemer en maker van de Groeivoer Podcast (winnaar BNR Dutch Podcast Award), ziet Gerhard te Velde kans zijn podcastexpertise breder in te zetten.

Gerhard te Velde: “Mijn liefde voor podcasting ontstond in 2018 bij het maken van mijn allereerste podcast. Uiteindelijk begon ik de Groeivoer Podcast, gericht op ondernemers. Maar na verloop van tijd werd ik steeds vaker benaderd om podcasts in opdracht van derden te produceren. Toen besloot ik Ear Ear op te richten. Met Ear Ear maak ik podcasts voor organisaties met een sociaal karakter of die maatschappelijke problemen aankaarten. Een podcast moet een motor zijn voor positieve impact, waarmee we mensen op een positieve manier brainwashen. Ik noem het zelf: podcasting for good.”

Klanten

Ear Ear heeft klanten als TBI (techniek, bouw en infra) en Brand New Day (pensioen) al mogen helpen aan podcasts.

Gerhard te Velde: “Met podcasts kun je mensen bereiken op momenten en plekken waar andere marketingmiddelen moeilijk kunnen komen. Je bereikt mensen tijdens het wandelen, in bed of tijdens reistijd. Omdat mensen vaak wel een halfuur per aflevering luisteren, is er ruimte voor diepgang en nuance. Podcast is een vorm van slow content die vertraging biedt, in haastige tijden. Met een podcast kom je dichtbij en weet je mensen echt te raken. Je kunt er gedrag mee veranderen en mensen inspireren om iets te gaan doen, te laten of nooit meer te vergeten.

Podcasts zijn geen hype, maar een trend gebleken. In Amerika is podcast al net zo groot als televisie. Podcast is ‘here to stay’ en zal alleen maar groeien. Vooral in oudere leeftijdsgroepen denk ik dat het gebruik nog fors gaat groeien.”

www.earear.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Spotify lanceert Amplifika Creators voor makers van kleur

04-08-2025 | 12:10:00
Spotify breidt zijn inzet voor diversiteit in Brazilië uit met Amplifika Creators, een initiatief dat gericht is op opkomende podcastmakers van kleur.

Wereldwijde podcastmarkt groeit naar 205 miljard dollar in 2033

04-08-2025 | 12:08:29
De wereldwijde markt voor podcasts groeit naar verwachting van 27,88 miljard dollar in 2024 naar 204,75 miljard dollar in 2033.

Playground lanceert podcast over merkactivaties op festivals

01-08-2025 | 12:00:00
Creative agency Playground lanceert de podcast Common Ground, waarin de kracht van merkactivaties op festivals centraal staat.

Gen Z vs Boomers: hoe generaties reclame beïnvloeden

31-07-2025 | 15:17:00
#2 Generaties in reclame: tijd om verder te kijken dan Gen Z en Boomers? - Whazzup!? in Media

John Lin: Hoe Europa kan leren van China's techstrategie

25-07-2025 | 15:14:15
In de aflevering van de podcast Whazzup!? in Media bespreken Roger Verdurmen en René Zeedijk samen met John Lin de snelle technologische opmars van China
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.