.webp)
Geen verbod op reclame vlees en vis in bushokjes
De commissie Ruimte van Provinciale Staten Noord-Holland heeft besloten de motie Reclameafspraken aanpassen aan provinciaal duurzaamheidsbeleid niet uit te voeren.
De motie stelt dat de uitvoering geen financiële gevolgen mag hebben voor de provincie Noord-Holland. Na een marktverkenning is de verwachting dat het invoeren van reclameverboden ongeveer 20.000 euro per jaar zal kosten. Op de vraag of zij door willen gaan met de uitvoering van de stemden de Statenleden vervolgens met 32 stemmen tegen en 23 stemmen voor de motie.
Inhoud motie
De motie riep op om als Provincie Noord-Holland geen ruimte meer te bieden voor reclames voor producten met fossiele brandstoffen als energiebron of voor vlees- en visproducten in de provinciale bushokjes. Een van de voorwaarden van de motie was dat de uitvoering van de motie geen financiële gevolgen mag hebben voor de provincie Noord-Holland bij het lopende contract. Het contract voor het beheer en onderhoud van de bushokjes loopt eind 2025 af. Een eventueel verbod moet meegenomen worden in de nieuwe Europese aanbesteding.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Rechter bevestigt verbod op fossiele reclame in Den Haag
Global geeft 115 bushokjes Enschede sedumdak
De Beste Filmposter 2024: nominaties bekend
Screenforce lanceert aanleverkalender
Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina
Gepubliceerd door: Laura Heerlien