Geen verbod op reclame vlees en vis in bushokjes

De commissie Ruimte van Provinciale Staten Noord-Holland heeft besloten de motie Reclameafspraken aanpassen aan provinciaal duurzaamheidsbeleid niet uit te voeren.

De motie stelt dat de uitvoering geen financiële gevolgen mag hebben voor de provincie Noord-Holland. Na een marktverkenning is de verwachting dat het invoeren van reclameverboden ongeveer 20.000 euro per jaar zal kosten. Op de vraag of zij door willen gaan met de uitvoering van de stemden de Statenleden vervolgens met 32 stemmen tegen en 23 stemmen voor de motie. 

Inhoud motie

De motie riep op om als Provincie Noord-Holland geen ruimte meer te bieden voor reclames voor producten met fossiele brandstoffen als energiebron of voor vlees- en visproducten in de provinciale bushokjes. Een van de voorwaarden van de motie was dat de uitvoering van de motie geen financiële gevolgen mag hebben voor de provincie Noord-Holland bij het lopende contract. Het contract voor het beheer en onderhoud van de bushokjes loopt eind 2025 af. Een eventueel verbod moet meegenomen worden in de nieuwe Europese aanbesteding. 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Peter van Wijnaerde: oh OOH, we zien u graag

19-05-2025 | 08:51:00
Want OOH doet werk. Het maakt een stad levendiger. Het zorgt voor bushokjes die jou droog houden

Alfred lanceert ASN Bank-campagne Nu al zin in morgen

15-05-2025 | 09:13:53
Met de merkbelofte Goed voor jou. Goed voor de toekomst richt ASN Bank zich op klanten die bewust willen omgaan met hun geld

Fitzroy ontwikkelt campagne voor Campina High Protein Greek

15-05-2025 | 09:00:00
De campagne maakt deel uit van het merkplatform Voor een betere morgen en loopt het hele jaar door.

Ocean Outdoor gaat led-gevel Ziggo Dome exploiteren

15-05-2025 | 08:37:00
Ocean Outdoor voegt met de Ziggo Dome een locatie toe aan zijn internationale portfolio van digitale schermen op prominente plekken

Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk

15-05-2025 | 08:11:00
Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk. OptimO bereikt wekelijks vijf miljoen winkelbezoekers

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.