Geen gratis versie NLZiet

Er komt geen gratis versie van NLZiet. Dit schrijft demissionair staatssecretaris Steven van Weyenberg (D66) in oktober 2022 aangenomen kamermotie van de VVD en D66. De NPO, RTL Nederland en Talpa Network, die participanten zijn in de coöperatie NLZiet, spreken van een gestage groei van het aantal abonnees, maar grote stijgingen kunnen niet verwacht worden. In de markt van televisiepakketten kan dat niet (meer) worden verwacht.

Een gratis versie van NLZiet zien de drie omroeporganisaties niet als een (financieel) haalbaar toekomstscenario. Ook buitenproducenten zien dit niet zitten en vrezen dat er marktverstoring komt bij tv-providers (VodafoneZiggo, KPN, Orido en dergelijke), wat tot minder doorgiftevergoedingen leidt aan omroepen en producenten. De demissionair staatssecretaris ziet verder geen rol om hier verder in te treden, aangezien NLZiet een publiek-private samenwerking is, en hij stelt dat het primaat bij de betrokken partijen zelf ligt.

VVD en D66 hebben in hun aangenomen motie gepleit voor een gratis versie van NLZiet, waarbij alle gratis content van deelnemende partijen ook op de gratis variant van NLZiet te zien zou komen en NLZiet een platformfunctie daarin kon gaan vervullen.

www.nlziet.nl

www.rijksoverheid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame

23-09-2025 | 12:06:00
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

NPO: recordbegroting van 1,2 miljard betekent toch 32 miljoen bezuiniging in 2026

19-09-2025 | 00:36:00
De NPO zal in 2026 in aanloop naar bezuinigingen toch 32 miljoen bezuinigingen doorvoeren. 2026 zal opnieuw een recordjaar worden wat betreft het aan het ministerie van OCW gevraagde geld

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.