Gardeners ontwikkelt campagne zaak Bureau Clara Wichmann tegen Allergan

Een grootschalige zoektocht is gestart naar ruim 60.000 mensen die de mogelijk ziekteverwekkende implantaten van Allergan dragen of hebben laten verwijderen. Met deze campagne creëert Gardeners zichtbaarheid voor de massa-schadezaak van Bureau Clara Wichmann tegen Allergan.

Allergan borstimplantaten vergroten risico op lymfeklierkanker

Bureau Clara Wichmann is een non-profit organisatie die al ruim 40 jaar opkomt voor vrouwenrechten. Ze stelde vorig jaar de organisatie Allergan al aansprakelijk voor hun gebrekkige Biocell borstimplantaten en tissue expanders, omdat is aangetoond dat zij het risico op een vorm van lymfeklierkanker vergroten. De farmaceut moest in 2018 de borstimplantaten van de Europese markt halen, maar nam verder geen verantwoordelijkheid voor de mensen die deze borstimplantaten al hadden. Daarom besloot Bureau Clara Wichmann een collectieve actie te starten, met steun van SVS Meldpunt Klachten Siliconen en de Borstkankervereniging Nederland. Bureau Clara Wichmann eist een schadevergoeding voor alle mensen die deze borstimplantaten hebben of hebben gehad. Zowel mensen mét als zonder klachten kunnen meedoen. Ook mensen die de borstimplantaten al hebben verwijderd, kunnen zich aanmelden om schadevergoeding te claimen.

Gezocht 120.000 borsten-campagne

Om meer aandacht en zichtbaarheid voor de zaak en vooral voor de betrokkenen te genereren ontwikkelde Gardeners de 'gezocht 120.000 borsten’-campagne die via wildplak, social, pr en met een speciaal voor de actie ontworpen t-shirt naar influencers werd uitgerold. Hiermee worden niet alleen de 60.000 mogelijke slachtoffers opgeroepen om zich aan te melden, maar ook de schendingen van de fabrikant blootgelegd.

www.gardeners.nl

www.clara-wichmann.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Gardeners ontwikkelt campagne Nationaal Warmtefonds

22-01-2025 | 08:00:00
Deze campagne is gericht op het vergroten van de bekendheid van het fonds en het informeren van huiseigenaren en Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) over de mogelijkheden om hun woningen energiezuiniger en comfortabeler te maken met behulp van betaalbare leningen.

Gardeners en Natuurhuisje herlanceren campagne: Niet vliegen, wel landen

14-01-2025 | 15:03:00
Uit onderzoek van Natuurhuisje blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders die afgelopen jaar op vakantie zijn geweest het vliegtuig heeft genomen, ondanks dat ze weten wat de gevolgen hiervan zijn.

Gardeners ondersteunt Hands Off bij sharefundingcampagne

05-12-2024 | 17:20:19
Het plantaardige chocolademerk Hands Off is begonnen met een sharefundingcampagne om 1 miljoen euro groeikapitaal op te halen.

Gardeners ontwikkelt jongerencampagne OBA weet raad

27-11-2023 | 07:00:00
De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden

Natuurhuisje wint eerste MediaTestTaart van 2023

21-02-2023 | 13:40:00
Elk half jaar reikt MediaTest de MediaTestTaart uit aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.