
Frans Kok en Karin Schut starten De Merkverkenners
Frans Kok en Karin Schut starten samen een initiatief onder de naam Merkverkenners. Frans Kok was van januari 2016 tot mei 2023 directeur van het Nationaal Luisteronderzoek. Karin Schut was van 2017 tot 2023 directeur van de Vereniging Internet Exploitanten (VINEX) en net als Frans Kok nauw betrokken bij de totstandkoming van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
De Merkverkenners zetten de methode van opstellingen in voor merk- en organisatievraagstukken. Daarmee helpen zij beslissers inzicht te krijgen in factoren die bewust of onbewust invloed hebben op het succes van hun plannen, maar vaak onbenoemd blijven in rapporten en adviezen. Beslissingen worden met deze inzichten beter en met meer vertrouwen genomen.
Frans Kok blijft hiernaast verbonden aan het Nationaal Media Onderzoek (NMO) waar hij sinds mei 2023 hoofd communicatie van is. Ook blijft Frans Kok auditor bij de stichting toetsingsbureau KCC. Karin Schut blijft ook actief als freelance onderzoeker, momenteel voor onder meer het Commissariaat voor de Media.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Studio FIK ontwikkelt merkpositionering Next Energy
awesome. agency scherpt positionering aan
LeadLogic bestaat 10 jaar en kijkt terug op groei
Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina
Campagne Media Reverse versterkt merkpositie Rode Kruis
Gepubliceerd door: David de Jong