[Forum] Wat is goede content?

Juryleden van Influencer & Content Marketing Awards 2025 geven hun mening

In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag:

Wat is goede content?


Loïs Weeber | N=5

Goede content is voor mij content waarbij een merk echt durft te laten zien wie het is, met karakter en persoonlijkheid. Een merk dat niet bang is om een eigen stem te hebben, eerlijk is en zichzelf tegelijkertijd niet al te serieus neemt. Ook als niemand het snapt behalve de groep voor wie het bedoeld is. Content die niet alleen een reactie uitlokt, maar met je in gesprek gaat. Daar consistent in is, bijna alsof het een vriendin is die je leert kennen en vertrouwen. En verder, content die echt aansluit bij het platform waar het op verschijnt. Dat het er thuis hoort en kanalen niet zomaar worden afgetikt... lees verder

Frank Goren | The Invaders

Goede content is content die je tot je wil nemen omdat het van waarde voor je is. Onze filosofie is niets anders dan ‘audience first on steroids’. Publishers en goede content marketeers hanteren die filosofie natuurlijk al jaren. In onze wereld is dat nog belangrijker. Wij betreden een passiedomein. Waar spelers heel fanatiek of betrokken zijn. Daarbij wil je niet gestoord worden door een commercieel pushbericht dat je afleidt... lees verder

Esther Goos | Scooperz

Goede content is content waarvoor je stopt met scrollen en die meteen tot actie leidt. Delen, opslaan, doorsturen of kopen. Content die blijft hangen en impact maakt... lees vderer

Ivar de Niet, | Influentials

Goede content is authentiek, herkenbaar en sluit aan bij de leefwereld van de doelgroep. Het moet niet alleen mooi of creatief zijn, maar vooral zorgen voor interactie. Voor mij is het ultieme criterium dat mensen het willen bekijken, delen of erop reageren, omdat ze zich erin herkennen of erdoor geïnspireerd raken. Zo verdwijnt de content niet in de massa, maar laat het een blijvende indruk achter... lees verder

Willem-Albert Bol | Azerion

Goede content is de reden dat een consument media tot zich neemt. Die content moet relevant, onderscheidend en prikkelend zijn. Juist in een digitaal tijdperk is er geen tekort aan content, maar alleen de juiste content eist echt aandacht op. Die sterke content kan alleen gemaakt worden als de makers in hun kracht staan. Alleen zo krijg je de vrijheid om scherp, gevat en met inhoud die content te maken. Of dat nou tekst, geluid of beeld is. Wij als de commerciële kant van het vakgebied moeten dankbaar zijn dat die content makers hun ding doen. Daarom goed dat deze vakprijs er is. Laten wij trots zijn op onze contentmakers in Nederland. Alleen zo voorkomen wij een grote brij aan geautomatiseerde bagger. Alleen zo maken wij consumenten blij, geïnformeerd en betrokken. Alleen zo is er een gezond nationaal en lokaal medialandschap. Alleen zo kunnen wij in onze industrie ons werk doen... lees verder

Bregje van IperenFemmefab

Goede content valt en staat bij de perfecte match. Bij influencer marketing begint goede content bij een perfecte match tussen influencer en het merk. Wanneer de juiste influencer op authentieke wijze het merk terug laat komen in het dagelijkse leven en hiermee de volgers inspireert, spreken wij van goede content. De doelgroep neemt graag iets aan van hun digitale vriendin. Dit geldt uiteraard ook voor de andere media... lees verder 

Jeroen Verkroost | Management Consultant

Dat is de hoofdvraag natuurlijk. In de context van deze awards heeft goede content een vrij specifieke lading voor mij. Het gaat niet alleen om mooie of aantrekkelijke content, maar specifiek om content die creatief, effectief en relevant is binnen een marketing- en communicatiekader. Ik ben daarom van plan om te beoordelen op basis van drie elementen: inhoud, impact en integratie.

Inhoud: Creatief, authentiek en cultureel relevant

Originaliteit & creativiteit: Overstijgt het standaard formats en durft het te vernieuwen in vorm, toon of medium?

Authenticiteit: Voelt het geloofwaardig en sluit het aan bij de waarden van zowel merk als maker?

Culturele relevantie: Resoneert het met actuele thema’s of maatschappelijke discussies, en spreekt daardoor meer aan dan een gewone advertentie voor een product of dienst... lees verder

Danijel Dercksen | ACT.Agency

Goede content is content die inhaakt op maatschappelijke relevantie, consistent en onderscheidend is. Het raakt mensen op het juiste moment, in de juiste context en via het juiste kanaal. Voor ACT.agency betekent dat niet alleen creatief en mooi werk maken, maar ook werk dat meetbaar bijdraagt aan merkvoorkeur en businessdoelstellingen. Daarbij spelen merkconsistentie en slimme inzet van technologie, om content schaalbaar in te zetten, een steeds grotere rol... lees verder

Kiki KaersenhoutHearst Netherlands

Voor mij bestaat goede content uit content die aansluit op de normen en waarden van de doelgroep en een bepaalde emotie triggeren (dit kan zowel positief als negatief zijn). Waarbij gekeken wordt vanuit het oog van de doelgroep, in plaats van vanuit het oog van de adverteerder. Dit betekent met elkaar buiten de lijntjes kleuren, durven en een andere manier van aanpakken om zo content te maken die anders is dan mensen verwachten... lees verder

Max HochstenbachMHX

We leven in een tijd waarin het lijkt alsof je elke dag relevant moet zijn voor jouw consument. Maar een gemiddelde consument zit lang niet elke dag op jouw content te wachten. Wees daarom in alles wat je doet consequent: verrassend, persoonlijk en waardevol... lees verder

---

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials

Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.

Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com

Certified Influencers | Influencerregels.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

08-09-2025 | 18:36:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

[Forum] Sydney Sweeney has great jeans

07-08-2025 | 13:08:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in ons vak in de rubriek [Forum] naar hun mening over actuele onderwerpen. Vandaag is de vraag: Wat vind jij van (de ophef over) de Sydney Sweeney has great jeans campagne Sydney Sweeney has great jeans campagne

Van Sweeney tot Trump: de kansen en valkuilen van beroemdheden in reclame

06-08-2025 | 17:29:00
Ik denk aan een reclamecampagne die ik zo’n twintig jaar geleden voorstel aan een klant, met Donald Trump himself in de hoofdrol.

Nothing changes. Everything changes.

27-03-2025 | 10:50:00
[Forum] Daan de Raaf (Happiness Amsterdam) over de vraag of creative agencies een nieuw businessmodel nodig hebben

AI aan de vergadertafel: bedreiging of kans?

25-03-2025 | 17:39:00
[Forum] Daniël Spaan (Kemari Digital) over de vraag of creative agencies een nieuw business model nodig hebben
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.