Formule 1 keert terug bij Grand Prix Radio

De live verslaggeving van de Formule 1 met Olav Mol en Jack Plooij keert per 15 maart 2025 terug in Nederland via Grand Prix Radio. De radiozender van Olav Mol en Alexander Stevens kon in 2023 en 2024 de Formule 1 niet meer live uitzenden doordat Viaplay de audiorechten niet aan Gran Prix Radio wilde verkopen. Het is niet bekend hoelang Grand Prix Radio de audiorechten heeft verkregen; Viaplay heeft de Formule 1-rechten tot en met 2029. Olav Mol was jarenlang de verslaggever van de Formule 1, tot en met 2022 bij Ziggo Sport.

Grand Prix Radio had wel de Formule 1-audiorechten in België, waarmee de commentaren van Olav Mol en Jack Plooij de afgelopen jaren via een omweg (met VPN) online te beluisteren was. Die omweg hoeft met de overeenkomst niet meer. De Nederlandse versie van Grand Prix Radio wordt niet alleen online maar ook via DAB+ gedistribueerd.  

William Linders, CEO van Viaplay Nederland: "Bij Viaplay draait alles om het leveren van topkwaliteit sportcontent en het bedienen van de fan op de best mogelijke manier. Door onze krachten te bundelen met Grand Prix Radio, bieden we fans nu de mogelijkheid om Formule 1 ook te beluisteren."

Olav Mol en Alexander Stevens, eigenaren van Grand Prix Radio: "Wij zijn enorm trots dat we na twee jaar met een België-constructie weer terugkeren op de Nederlandse markt. Formule 1 en Grand Prix Radio horen bij elkaar. Dankzij Viaplay kunnen we de fans weer geven waar ze al die tijd om vroegen. Of je nu onderweg bent, thuis op de bank zit of op het circuit staat – Grand Prix Radio is er altijd en overal."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.