Flowsparks kiest voor Alpha Tango voor Webflow-migratie

Flowsparks, een internationaal e-Learning platform voor digital training content, heeft Digital experience bureau Alpha Tango gekozen voor de migratie van hun corporate website van WordPress naar Webflow. De samenwerking heeft geleid tot een schaalbaar platform dat beter aansluit op de wensen van zowel IT als marketing. De vernieuwde site is inmiddels live.

Flowsparks biedt een omgeving om interactieve e-Learning-trajecten te creëren. Naast een technische migratie van meer dan 400 pagina’s in vier talen, zijn ook verschillende leadgeneratiepagina’s opnieuw ontworpen voor een optimale gebruikerservaring. Cruciale integraties met onder andere Pardot zijn behouden.

Alexa Andrei, CMO van Flowsparks: “De overstap naar Webflow levert ons meer flexibiliteit én autonomie op. Dankzij de nieuwe website kan ons marketingteam snel schakelen en zelfstandig pagina’s aanpassen, zonder afhankelijk te zijn van development. Tegelijkertijd voldoet het platform aan de eisen van onze IT-afdeling, met minder technische overhead en lagere maandelijkse kosten. Een ideale combinatie van gebruiksgemak, schaalbaarheid en efficiëntie.”

Arthur Stobbelaar, co-founder van Alpha Tango: “WordPress is jarenlang dé standaard geweest, maar inmiddels houdt het veel organisaties juist tegen. De realiteit van vandaag vraagt om eenvoud, snelheid en schaalbaarheid – en dat is precies waar Webflow in uitblinkt. Het stelt teams in staat om te bouwen, te testen en te optimaliseren zonder frictie.

Tegelijkertijd zat de uitdaging niet alleen in het volume aan content, maar vooral in het behouden van consistentie in functionaliteit en merkuitstraling. Door een slimme verdeling tussen redesign en ‘as-is’ migratie is er een toekomstbestendig platform ontstaan.”

Alpha Tango voerde de migratie uit in samenwerking met strategisch partner Yes Chef. Ondanks de omvang en technische complexiteit van de site, stond de nieuwe omgeving binnen acht weken live. Gevolgd door een periode van verdere verfijning.

Inmiddels is de samenwerking met Flowsparks verlengd met een SLA voor het resterende jaar. Naar aanleiding van dit succesvolle traject hebben Alpha Tango en Yes Chef hun eerder aangekondigde strategische partnership officieel vormgegeven.

www.flowsparks.com

www.alphatango.com

www.yeschef.studio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Lancering Intergamma Retail Media Groep

16-09-2025 | 11:50:00
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei

Kidfluencers: staatssecretaris herhaalt aankondiging aangescherpte wetgeving

15-09-2025 | 17:13:00
Staatssecretaris Jurgen Nobel (VVD, staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid) herhaalde dat er aangescherpte wetgeving moet komen voor kinderen die influencer zijn (kidfluencers)

Krista Vaesen (Salesforce): Agentic marketing, van AI als tool naar AI als teamlid  

15-09-2025 | 16:06:00
Donderdagmiddag. De campagne moet morgen live. De copy is eindelijk goedgekeurd, maar de e-mails zijn nog niet gebouwd, design wacht nog op feedback en niemand weet zeker of de segmentatie klopt

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

ABN Amro-jongerenmerk BUUT werkt met Denzel Dumfries als icoon

15-09-2025 | 10:18:00
Het ABN Amro-merk BUUT heeft Denzel Dumfries ingehuurd om als influencer het onlangs geïntroduceerde merk op de kaart te zetten
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.