Energiedirect en PSV verlengen sponsorship tot 2026

Energiedirect en PSV hebben hun partnerschap verlengd tot 2026 verlengd. Energiedirect had van 2016 tot medio 2022 een zichtbare positie op eerst de voorzijde en vanaf 2019 op de achterzijde van het shirt als hoofdsponsor. Daarna bleef Energiedirect betrokken als official partner. Ook was het merk verbonden an PSV Esports en PSV Vrouwen. Metropoolregio Brainport Eindhoven (van ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten) is sinds 2022 de hoofdsponsor met GoodHabitz als rugsponsor.

Energiedirect is onderdeel van Essent en daarmee een dochterbedrijf van het Duitse E.ON. Energiedirect heeft als doel de club, fans en het merk dichter bij elkaar te brengen. Op die manier worden met het partnership niet alleen belangrijke bedrijfsdoelstellingen behaald, maar wordt ook meerwaarde gecreëerd voor de fanbeleving van PSV’ers.

Frans Janssen, Commercieel Directeur van PSV: “Ik vond dat zo’n lef dat zij destijds ná Philips besloten: wij gaan nu op het shirt. En het heeft hen geen windeieren gelegd, noch qua naamsbekendheid, noch qua klantenbestand. Dat vind ik heel slim en gedurfd. Zo zijn wij ook, innovatief. PSV en Energiedirect zijn daar samen in opgetrokken en hebben gezamenlijk mooie dingen gedaan en bereikt. Dat Energiedirect na dit seizoen nog twee jaar doorgaat, geeft bovendien aan hoe trouw deze partner ook is.”

Nick Poldermans, Head of Branding, Propositions & New Business bij Essent: “Met opvallende campagnes proberen we de leukste sponsor van PSV te zijn. Dat doen met de PSV Kersttrui en de PSV Walk of Fame, maar ook met het weggeven van tickets, shirts en unieke ervaringen. Het gaat dus echt om het verbinden van de fans met de club en Energiedirect. fans herkennen ons van deze acties en zijn er zelfs bij betrokken. Dat is bijzonder en willen we samen verder uitbouwen.

SponsorRing

In 2023 wonnen Energiedirect en PSV een Zilveren SponsorRing in de categorie Sport voor de PSV Walk of Fame.  

www.psv.nl

www.energiedirect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] Nielsen zoekt een Football Stats Operator (Bijbaan)

31-01-2025 | 10:10:00
Nielsen is per direct op zoek naar Football Stats Operator (Bijbaan)

KPN verkrijgt online samenvatrechten Eredivisie

28-01-2025 | 16:50:00
Vanaf seizoen 2025/2026 heeft KPN een exclusief rechtenpakket van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie verworven van ESPN die het telecombedrijf online mag verspreiden.

VodafoneZiggo: stop registratie app Champions League

20-01-2025 | 11:22:00
VodafoneZiggo is gestopt met de registratieplicht voor het kunnen zien van Champions League-wedstrijden die onder de noemer Ziggo Sport Free worden uitgezonden. Dit heeft VodafoneZiggo gedaan op verzoek van het Commissariaat voor de Media

Kemari lanceert Up!-campagne en winactie voor FC Twente

16-01-2025 | 13:45:00
Kemari Digital heeft in samenwerking met Brand Specials de Up!-campagne gelanceerd om het partnerschap tussen Univé Oost, Looping.nl en FC Twente te vieren.

Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland

11-12-2024 | 07:24:00
De Marketing250 is de verkiezing van de 250 beste marketeers van Nederland, georganiseerd door Marketing Report.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.