&.media group’s visie op 2024

Aan het einde van de eerste maand van 2024 heeft &.media group zijn visie op het gebied van content marketing 2024 op een rij gezet.

Next level authenticiteit

Authenticiteit is al langer in toenemende mate van belang, maar zal dit jaar in Influencer Marketing, pr en content creatie nog verder de lucht in schieten. Consumenten zijn op zoek naar échte connecties en ervaringen, en haken af bij berichten met te doorzichtige commerciële doeleinden. Drie manieren waarop dit naar voren kan komen:

  • Trust the influencer - Laat de creators vrij in hun content creatie waar mogelijk. De influencers weten zelf het beste wat hun volgers willen zien en wat aansluit, en ook hun commerciële content moet hier dicht bij blijven.
  • Brand fit over stats - Waar voorheen veel op data gefocust werd gaan we dit jaar weer de nadruk op brand fit leggen: hoe dichter het merk bij de creators ligt, hoe ‘echter’ de content voelt.
  • Langdurige samenwerkingen - Creators kunnen door een langdurige samenwerking een consistente, oprechte boodschap overbrengen en een diepere relatie met hun volgers opbouwen

Google who?

Social media nemen in steeds rapper tempo het stokje van zoekmachines zoals Google over. Wie leuke tips of de beste producten zoekt, tikt dit tegenwoordig niet meer in de Google search bar in, maar in die van TikTok, Instagram of andere social media platforms. Creators zijn dus nu het eerste contactpunt tussen het product en de consument, waardoor het voor merken dit jaar van het hoogste belang is om ook via deze platforms goed vindbaar te zijn. Social SEO is in 2024 een must!

Bye bye personas

Op sociale media neemt de interesse in generieke content af, vooral bij Gen Alpha, die vooral nieuwe subculturen omarmt. Vooral op TikTok, een platform met diverse subculturen en unieke trends, is het cruciaal om content op maat te maken om deze doelgroepen te bereiken.

Ook stelt deze generatie in toenemende mate bepaalde eisen aan content: wegens de problematiek van de huidige samenleving wordt er op social media meer verlangd naar plezier en luchtigheid, maar anderzijds ook naar content met een dieper verhaal. Deze combinatie van creativiteit en informativiteit speelt in 2024 de hoofdrol.

www.and-media.group

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.