Elektramat en Kemari sluiten partnership met Enschede Marathon

De Enschede Marathon, de oudste marathon van Nederland en West-Europa, verwelkomt Elektramat als nieuwe naamgever van de marathon. Elektramat ondersteunt de ambitie van de Enschede Marathon om verder te groeien en meer lopers te inspireren om deel te nemen aan de marathonafstand. Daarnaast neemt Kemari Digital de naamgeving van de CompanyRUN over van Elektramat.

Joran Wermer, commercieel directeur bij Elektramat: "Met deze samenwerking streven we ernaar Enschede Marathon uit te bouwen tot een nog groter evenement dat zowel lokale, nationale als internationale deelnemers aantrekt. Wij zijn trots om naamgever te zijn van de Elektramat Marathon, die een World Athletics Label Road Race-classificatie heeft. Met dit sponsorschap willen wij onze toewijding tonen om een groter publiek buiten Enschede te bereiken, waar Enschede Marathon sterk in is. Daarnaast stimuleren we het belang van vitaliteit en saamhorigheid onder de werknemers van Elektramat."

Daniël Spaan, algemeen directeur van Kemari Digital: "Als naamgever van de CompanyRUN willen wij bijdragen aan het in beweging brengen van de Enschedeër enerzijds, maar ook een bredere verbinding maken met ondernemend Twente. Daarnaast herkennen we ons in de ambitie van Enschede Marathon om nog meer (inter)nationale bekendheid te genereren."

Het aantal aanmeldingen voor de editie van 2025 ligt nu al fors hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Waar in 2024 nog 2.000 deelnemers van start gingen, wordt dit jaar een stijging van bijna 40 procent verwacht, met een verwachte opkomst van ongeveer 2.800 deelnemers.

Sandra Melief, directeur van Stichting Marathon Enschede: "De focus op het investeren in het topdeelnemersveld is essentieel om de marathon verder op de kaart te zetten. Door meer middelen in te zetten, kunnen we niet alleen wereldtoppers aantrekken, maar ook de algehele uitstraling en aantrekkingskracht van ons evenement vergroten. De steun van partners zoals Elektramat speelt hierin een cruciale rol. Dankzij hun bijdrage kunnen we blijven groeien en tegelijkertijd onze kernwaarden nastreven: het bevorderen van gezondheid, vitaliteit en verbondenheid binnen onze gemeenschap. Hun ondersteuning stelt ons in staat om een balans te vinden tussen internationale ambities en lokale betrokkenheid."

De marathon van 2025 biedt een divers programma met afstanden voor alle leeftijden en niveaus, waaronder:

  • Elektramat Marathon
  • Forvis Mazars Halve Marathon
  • Univé 5 km FitRUN
  • ROSEN 10 km CityRUN
  • Kemari CompanyRUN
  • Diverse KidsRUNs door de stad.

www.enschedemarathon.nl

www.kemari.digital

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kemari maakt doorstart onder leiding van Twinsense

17-09-2025 | 16:12:00
Digital marketingbureau Kemari maakt een doorstart na het faillissement. Het bedrijf wordt voortgezet door Twinsense

Kemari is failliet

11-09-2025 | 11:44:00
Het digitale marketingbureau Kemari is op 8 september 2025 door de Overijsselse rechtbank failliet verklaard

KEMARI herijkt koers en positionering

18-06-2025 | 11:18:33
Na een periode van interne verandering presenteert het Enschedese bureau KEMARI zich met een aangescherpte positionering

AI aan de vergadertafel: bedreiging of kans?

25-03-2025 | 17:39:00
[Forum] Daniël Spaan (Kemari Digital) over de vraag of creative agencies een nieuw business model nodig hebben

[Forum] Een nieuw business model voor creative agencies?

24-03-2025 | 19:59:00
Marketing Report vraag bepalende spelers naar een antwoord op een actuele vraag. Deze keer: Hebben creative agencies een nieuw business model nodig?


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.