Elektramat en Kemari sluiten partnership met Enschede Marathon

De Enschede Marathon, de oudste marathon van Nederland en West-Europa, verwelkomt Elektramat als nieuwe naamgever van de marathon. Elektramat ondersteunt de ambitie van de Enschede Marathon om verder te groeien en meer lopers te inspireren om deel te nemen aan de marathonafstand. Daarnaast neemt Kemari Digital de naamgeving van de CompanyRUN over van Elektramat.

Joran Wermer, commercieel directeur bij Elektramat: "Met deze samenwerking streven we ernaar Enschede Marathon uit te bouwen tot een nog groter evenement dat zowel lokale, nationale als internationale deelnemers aantrekt. Wij zijn trots om naamgever te zijn van de Elektramat Marathon, die een World Athletics Label Road Race-classificatie heeft. Met dit sponsorschap willen wij onze toewijding tonen om een groter publiek buiten Enschede te bereiken, waar Enschede Marathon sterk in is. Daarnaast stimuleren we het belang van vitaliteit en saamhorigheid onder de werknemers van Elektramat."

Daniël Spaan, algemeen directeur van Kemari Digital: "Als naamgever van de CompanyRUN willen wij bijdragen aan het in beweging brengen van de Enschedeër enerzijds, maar ook een bredere verbinding maken met ondernemend Twente. Daarnaast herkennen we ons in de ambitie van Enschede Marathon om nog meer (inter)nationale bekendheid te genereren."

Het aantal aanmeldingen voor de editie van 2025 ligt nu al fors hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Waar in 2024 nog 2.000 deelnemers van start gingen, wordt dit jaar een stijging van bijna 40 procent verwacht, met een verwachte opkomst van ongeveer 2.800 deelnemers.

Sandra Melief, directeur van Stichting Marathon Enschede: "De focus op het investeren in het topdeelnemersveld is essentieel om de marathon verder op de kaart te zetten. Door meer middelen in te zetten, kunnen we niet alleen wereldtoppers aantrekken, maar ook de algehele uitstraling en aantrekkingskracht van ons evenement vergroten. De steun van partners zoals Elektramat speelt hierin een cruciale rol. Dankzij hun bijdrage kunnen we blijven groeien en tegelijkertijd onze kernwaarden nastreven: het bevorderen van gezondheid, vitaliteit en verbondenheid binnen onze gemeenschap. Hun ondersteuning stelt ons in staat om een balans te vinden tussen internationale ambities en lokale betrokkenheid."

De marathon van 2025 biedt een divers programma met afstanden voor alle leeftijden en niveaus, waaronder:

  • Elektramat Marathon
  • Forvis Mazars Halve Marathon
  • Univé 5 km FitRUN
  • ROSEN 10 km CityRUN
  • Kemari CompanyRUN
  • Diverse KidsRUNs door de stad.

www.enschedemarathon.nl

www.kemari.digital

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kemari maakt doorstart onder leiding van Twinsense

17-09-2025 | 16:12:00
Digital marketingbureau Kemari maakt een doorstart na het faillissement. Het bedrijf wordt voortgezet door Twinsense

Kemari is failliet

11-09-2025 | 11:44:00
Het digitale marketingbureau Kemari is op 8 september 2025 door de Overijsselse rechtbank failliet verklaard

KEMARI herijkt koers en positionering

18-06-2025 | 11:18:33
Na een periode van interne verandering presenteert het Enschedese bureau KEMARI zich met een aangescherpte positionering

AI aan de vergadertafel: bedreiging of kans?

25-03-2025 | 17:39:00
[Forum] Daniël Spaan (Kemari Digital) over de vraag of creative agencies een nieuw business model nodig hebben

[Forum] Een nieuw business model voor creative agencies?

24-03-2025 | 19:59:00
Marketing Report vraag bepalende spelers naar een antwoord op een actuele vraag. Deze keer: Hebben creative agencies een nieuw business model nodig?


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.