Effie Awards 2025 open voor inzending

De Effie Awards zijn weer geopend voor inzending. Campagnes kunnen tot en met 26 augustus worden ingediend. De uitreiking vindt plaats op donderdag 13 november.

Drie nieuwe categorieën

Met de toevoeging van de categorieën Employer Branding & Werving, Business-to-Business en Klantloyaliteit, speelt de organisatie in op actuele ontwikkelingen binnen het vakgebied.

Henriette van Swinderen, directeur van de Bond van Adverteerders: “Binnen elk van deze domeinen zien we veelbelovende cases die het verdienen om in de schijnwerpers te staan. Deze categorieën zijn essentieel voor duurzame merkontwikkeling.”

De Effie Awards bestaan inmiddels meer dan veertig jaar en richten zich op effectiviteit als ultieme succesfactor. Een campagne maakt kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie, zolang het effect overtuigend is aangetoond.

Juryleden

Tijdens EffieFest, het jaarlijkse kennisfestival dat de start van het Effie-seizoen markeert, werd de nieuwe jury gepresenteerd. Onder anderen Kirsten Smits-van Heugten (Jumbo) en Charlotte Koeleman (Somention) maken dit jaar deel uit van het juryteam. De volledige jury bestaat uit vertegenwoordigers van bureaus, merken, onderzoekers en onafhankelijke specialisten. De samenstelling wordt bewaakt door de Effie Stuurgroep: Hans Middelhoek, Esther Overmars, Patritia Pahladsingh en Brenda Smith.

Spreekuren voor inzenders

Om deelnemers te ondersteunen organiseert Effie elke twee weken een spreekuur. Hier kunnen inzenders terecht voor advies en inhoudelijke feedback. De sessies worden begeleid door ervaren vakgenoten zoals Hans Middelhoek (The UPS Company), Esther Overmars (Here.) en Tim Claassen (Havas Lemz).

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home, Havas Play en JBL organiseren JBL Tour One Experience

06-11-2025 | 11:39:00
Van 7 tot en met 9 november verandert JBL samen met Home en Havas Play het pand aan Rokin 102 in Amsterdam in een plek waar muziek centraal staat.

Coen Zuijdervliet: Jerome Kuijken heeft een punt

05-11-2025 | 10:24:00
Toen ik Jerome’s stuk las, dacht ik meteen: ja, precies dit. We zijn zó goed geworden in het relativeren van ons eigen vak

Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe

04-11-2025 | 14:41:26
De M&A-markt voor digitale bureaus ontwikkelt zich in hoog tempo. Dat bleek tijdens het gezamenlijke event van Dutch Digital Agencies (DDA) en Match Plan

Fightclub en Google hosten FOMO-event in Brussel

04-11-2025 | 09:24:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

AI schittert op groot scherm bij eerste AI Video Awards

03-11-2025 | 12:27:00
Op 19 november wordt de allereerste editie van de AI Video Awards georganiseerd tijdens Dutch AI Week in Breda.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.