Dutch PR Awards 2025 - Kiki Hirschfeldt over Coebergh

Coebergh doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025. Aan het woord is Kiki Hirschfeldt, eigenaar van Coebergh.

Kun jij Coebergh introduceren?

Coebergh is een onafhankelijk PR-bureau, opgericht in 1997. Al bijna dertig jaar doen we waar we goed in zijn: reputaties bouwen en beschermen, zorgen voor de juiste aandacht van journalisten op basis van inhoud en nieuwswaardigheid en adviseren bij communicatievraagstukken – van structureel tot acuut.

We zijn meegegroeid met het vak. Social media, influencer marketing, mediaplanning – het hoort er inmiddels allemaal bij. Maar PR blijft onze basis en ons kompas. Of het nu gaat om B2B of B2C, om crisiscommunicatie, langetermijnpositionering of creatieve campagnes: we werken voor merken en personen waarin we geloven, groot en klein. Altijd met vakmanschap, inhoud en de juiste timing. Groot genoeg om diverse multinationals van dienst te zijn, klein genoeg om zeer flexibel te handelen.

Wat is jullie visie op de ontwikkeling van het PR-vak?

Waar het ooit voornamelijk draaide om redactionele aandacht, zijn geloofwaardigheid en draagvlak belangrijker geworden. Merken worden steeds vaker aangesproken – en afgerekend – op hun gedrag, hun keuzes en hun rol in de samenleving. Dat vraagt om communicatie met inhoud, timing en consistentie – niet alleen bij issues, maar ongoing.

Tegelijkertijd zien we dat veel bedrijven PR nog steeds niet structureel meenemen in hun communicatiemix. Zeker in B2B-communicatie is er op dat vlak veel te winnen: reputatieopbouw, begrijpelijk geformuleerde positionering en een professionele persaanpak worden vaak nog onderschat of pas laat ingeschakeld. Terwijl juist daar kansen liggen – ook als je geen consumentenmerk bent.

De rol van PR wordt serieuzer, strategischer en is steeds meer verweven met de business. We merken dat in de vragen die we krijgen, de gesprekken waar we aanschuiven en de ruimte die er is om echt iets op te bouwen. En precies dat is waar wij goed in zijn.

Welke nieuwe klanten hebben jullie in 2024 en dit jaar gewonnen?

In 2024 en begin 2025 werkten we voor een breed scala aan nieuwe klanten – van publieke instellingen tot internationale merken, van kunst en cultuur tot tech, duurzaamheid en hospitality. Onder meer: Bibi van der Velden, INK Hotel, Greenberg Traurig, Koninklijk Theater Carré, Merwede Lab, Hollandse Hoogtes, Boombrush, JAJO, Lucas Bols, QWIC, Team Eiffel, Joods Cultureel Kwartier, PAN Amsterdam, Toyota (Onbeperkte Sportdag), Maes Notarissen, Nextens, Sisley Paris, Kindergarden, Nextens (RELX), Nock Nock Art Fair, Momentum Global Ventures, Val Thorens, KPN Zakelijk, DoubleTree by Hilton en Haven Hotel Rotterdam by Hilton.

Op welke PR-campagne ben je het meest trots (2024 of dit jaar)?

Poehh… lastig kiezen. Maar als ik er nu één moeten uitlichten: de Toyota Onbeperkte Sportdag. Een sterk inhoudelijke campagne in samenwerking met een collectief van bureaus, waarin we het onderwerp aangepast sporten, toegankelijk voor iedereen, breed op de kaart hebben gezet. Op 6 oktober 2024 konden kinderen met een beperking op het Friendship Sports Centre meer dan twintig sporten uitproberen – begeleid door (para)olympische sporters. De positionering, media-aanpak en woordvoering klopten tot in detail. Dat we hiervoor een SAN Accent én een Esprix Award kregen, was een mooie bekroning.

Ook ons werk voor PAN Amsterdam en Koninklijk Theater Carré verdient vermelding: campagnes waarin inhoud, beleving en zichtbaarheid samenkomen.

En dan de koninklijke openingen: bij de officiële opening van Bergman Clinics Capelle én de tentoonstelling MOḌA – Moroccan Fashion Statements in het Centraal Museum Utrecht, geopend door Koningin Máxima op 2 oktober 2024, verzorgden wij de communicatie. Zulke momenten zijn niet alleen eervol, maar laten ook zien hoeveel vertrouwen opdrachtgevers ons geven bij gevoelige en publieke trajecten.

www.dutchpr-awards.nl

Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden


Over de founding partners van de Dutch PR Awards

PR-Dashboard ontwikkelt slimme oplossingen voor PR- en communicatieprofessionals en maakt bijvoorbeeld De Perslijst, PR-Newsroom en Persvragen.

www.pr-dashboard.nl

De specialist op het gebied van media monitoring, media analyse en insights. Al meer dan 100 jaar zitten wij bovenop het nieuws.

www.mediainfogroep.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Dutch PR Awards 2025 - Claire Slootheer over Iconic Studios

12-06-2025 | 15:38:00
Iconic Studios doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025.

5 genomineerden voor Woordvoerder van het Jaar 2025

06-06-2025 | 10:06:00
Woordvoerder van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Anya Pieroen, Claudia Metz, Joyce Donat, Maarten Molenbeek, Maud Burgers

5 genomineerden voor PR Talent van het Jaar 2025

04-06-2025 | 08:40:00
PR Talent van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Bjorn Rosner, Iris Koning, Lisa van Huijkelom, Niki Wijnen en Noa van den Berg

5 genomineerden voor PR Persoon van het Jaar 2025

03-06-2025 | 10:06:00
PR Persoon van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Claire Slootheer, Kiki Hirschfeldt, Laura Emous, Natasja Gregorowitsch en Vera Kops

Wie volgt Gerd De Smyter op als Woordvoerder van het Jaar 2025?

26-05-2025 | 09:12:24
Gerd de Smyter is woordvoerder van KPN en werkte voor onder meer het FD, BNR Nieuwsradio en De Wereld  Draait Door. Hij is genomineerd voor de Woordvoerder van het Jaar 2024. Wij spreken hem
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.