[Dutch PR Awards 2024] Ninette Neuteboom over USP Marketing PR

USP Marketing PR doet mee aan de Dutch PR Awards 2024 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2024. Aan het woord is Ninette Neuteboom, Interim Operations Director bjj USP Marketing PR.

Kun jij USP Marketing PR introduceren?

USP Marketing PR is een persoonlijk, creatief en ambitieus PR & Marketingbureau gevestigd in hartje Amsterdam dat gespecialiseerd is in het vertegenwoordigen van de meest prestigieuze horeca-, reis-, luchtvaart- en lifestylemerken wereldwijd. Met 30 jaar expertise en een uitgebreid media- en tradenetwerk in Nederland en daarbuiten, creëert het bureau impactvolle en creatieve campagnes, strategieën en evenementen voor haar klantenportfolio.

Wat is jouw visie op de ontwikkeling van het PR-vak?

Het leuke aan werken in de PR industrie, is dat deze continue verandert en ontwikkelt. Als PR bureau houden wij deze ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten, om zo in te spelen op trends en vernieuwende campagne ideeën. Daarbij houdt verandering ons scherp en creatief, dus zijn we blij dat wij binnen deze industrie ons steentje bij kunnen dragen.

Welke nieuwe klanten hebben jullie gewonnen in 2023 en 2024?

Dubai Economy and Tourism, Japan National Tourism Organisation, PLAY airlines, Business Finland, Citadines, Les Menuires en Slovenian Tourist Board.

Kun je een PR-campagne uit 2023 of 2024 beschrijven waar je trots op bent?

Sinds begin 2023 vertegenwoordigt USP Marketing PR, een toonaangevend PR bureau in Amsterdam, Dubai Economy and Tourism. Het toerismebureau van de stad Dubai heeft USP aangesteld om toerisme naar de wereldstad te promoten en specifiek ook de diversiteit van de bestemming aan te tonen. Dubai staat wereldwijd bekend als een bestemming met glitter en glamour waar niets te gek is. Aan het Amsterdamse PR bureau de taak om ook de andere kanten van Dubai te laten zien, door middel van een meerjarige PR strategie. In 2023 en 2024 is dit inclusief vele persbezoeken opgedeeld in verschillende thema’s waaronder; culinair, outdoor, budget Dubai, cultuur en kunst en wellness om zo ook de delen van Dubai te tonen die nog niet dagelijks door media worden uitgelicht. In totaal zijn in 2023 en begin 2024 meer dan 25 invloedrijke journalisten en bloggers afgereisd naar Dubai om alle facetten van de bestemming te ervaren. Dit leidde tot aanzienlijke aandacht in vooraanstaande magazines en online media, waardoor reizigers het hele jaar door op meerdere contactpunten aan de bestemming werden herinnerd. Daarnaast zijn er ook meerdere tv producties naar Dubai afgereisd om zo de diversiteit en mogelijkheden in Dubai te tonen. Denk hierbij aan Sky High Dubai, een succesvol programma dat op RTL 4 en Videoland te zien is. Door de continue media aandacht verdeeld over verschillende kanalen, werden er verschillende doelgroepen en type reizigers aangesproken. De media-aandacht zorgde voor een beter begrip vanuit Nederlandse reizigers over de bestemming Dubai, alsmede een plek in de top 20 belangrijkste markten wat betreft toerisme in Dubai.

En ook...

Business Finland is een van onze klanten waarvoor we onder andere PR promotie verzorgen met als doelstelling meer toeristen naar Finland brengen. Als winterbestemming, vooral rond Lapland kent Finland al veel populariteit, aan USP Marketing PR de uitdaging om de bestemming ook op de kaart te zetten als zomerbestemming. Er is gekozen om PR tools in te zetten om de unieke kenmerken van Zuid-Finland als zomerbestemming te benadrukken, waaronder de duizenden meren, water- en natuuractiviteiten en bosrijke omgeving. Dit deed USP niet enkel voor Business Finland maar ook Voigt Travel, Pure Noorden specialist en aanbieder van unieke Finse reismogelijkheden. In totaal zijn in 2023 bijna 30 invloedrijke journalisten en contentmakers afgereisd naar Zuid-Finland om alle facetten van de bestemming te ervaren. Dit leidde tot aanzienlijke aandacht in vooraanstaande magazines en online media, waardoor reizigers gedurende een aantal maanden op meerdere contactpunten aan de bestemming werden herinnerd. Online- en printartikelen, maar ook social media content waren het resultaat waarin onderscheidende activiteiten binnen vier thema’s; culinair, outdoor, wellness en luxe benadrukt werden. Door de reizen op te delen in deze thema’s, werden er verschillende doelgroepen en type reizigers aangesproken. De media-aandacht zorgde voor een aanzienlijke toename van de bekendheid van Finland als zomerbestemming.

www.usp.nl

www.dutchpr-awards.nl

Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.