DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten

DPG Media is gestart met een merkcampagne voor haar regionale ADR-titels, waarin de band tussen krant en lezer centraal staat. Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.

AD, de Gelderlander, de Stentor, Tubantia, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, BN DeStem en PZC laten in de campagne zien hoe hun redacteuren geworteld zijn in de regio’s waarover ze berichten. De campagne is volledig in eigen beheer ontwikkeld.

Verhalen van dichtbij

In de campagne spelen de journalisten zelf een prominente rol. Zij combineren hun werk met lokale betrokkenheid als buurtbewoner, coach of vrijwilliger. Allard Besse, directeur ADR Nieuwsmedia: "Juist in deze tijd is het belang van echte, lokale feiten, ter plekke verzameld en gecheckt door journalisten, belangrijker dan ooit. Onze diepe regionale en lokale verankering met ADR en de betrouwbaarheid van onze titels zijn uniek. Met nieuws en achtergronden, maar ook met menselijke verhalen én serviceberichten van om de hoek, kunnen we lezers een compleet regionaal en lokaal pakket bieden. Deze campagne laat je voelen hoe dichtbij we bij onze lezers staan."

Grote belangstelling voor gemeentelijk nieuws

Uit onderzoek blijkt dat negen op de tien Nederlanders belangstelling heeft voor nieuws uit de eigen gemeente. Huis-aan-huisbladen, regionale omroepen en lokale nieuwssites zijn belangrijke informatiebronnen. De campagne van DPG Media sluit aan bij de behoefte aan nieuws over de directe leefomgeving.

Digitale inzet voor jongere doelgroep

DPG Media richt zich met de campagne op millennials tussen de 25 en 45 jaar. Daarbij wordt ingezet op digitale kanalen, aangevuld met print en buitenreclame. De campagne loopt van 16 juni tot en met 13 juli 2025. De fotografie is verzorgd door Marijn Scheeres.

Credits:

Bureau DPG Media – Team Merk Management | Brandmanager - Loes Schutte | Projectmanager - Latoya Smith | Creatie - Maaike Schunselaar, Frans Pootjes, Stijn Cornelis, Hoyhym Ho, Els Desmedt | RTV Producer - Hanneke Kampschreur | Fotograaf - Marijn Scheeres | Video - Timo Blanksma | Media - Anne Berendes, Niels Marivoet, Anne Pennings, Julia de Rie

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen splits screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard op RTL4

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM

Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument

03-10-2025 | 08:00:00
DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht het koopgedrag van 1000 Nederlanders. Ze keken naar hoe duurzaamheid, prijs en digitale winkelervaringen

Zo wordt jouw merk thuis het onderwerp van gesprek

01-10-2025 | 12:03:00
In dit artikel van DPG Grow neemt Marieke Wolthers je mee in de bevindingen en geeft adviezen waarmee jouw merk een plek verovert aan de keukentafel

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happines Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.