DPG Media versnelt inkoop met PMP Portal

DPG Media heeft als eerste Nederlandse uitgever een PMP Portal geïntroduceerd. Met deze self-serve oplossing kunnen adverteerders en mediabureaus zelfstandig en binnen enkele seconden deals aanmaken en beheren binnen de Private Marketplace (PMP).

De introductie is onderdeel van de Trusted Web-strategie van DPG Media, waarin transparantie en brand safety centraal staan.

Met de portal wil DPG Media de toegang tot PMP-deals versnellen en vereenvoudigen. De gebruikelijke aanvraag via e-mail of telefoon wordt vervangen door een digitaal proces, waarmee campagnes sneller kunnen worden opgestart. Gebruikers krijgen direct inzicht in actuele en beschikbare deals, terwijl de persoonlijke ondersteuning behouden blijft.

Private Marketplace als alternatief voor open inkoop

Volgens DPG Media biedt programmatic inkoop via een Private Marketplace een veiliger en transparanter alternatief voor de Open Marketplace. De nieuwe portal sluit aan bij de koers die het mediabedrijf al eerder inzette, waaronder het beëindigen van advertentieverkoop via de Open Marketplace in eigen nieuws- en magazine-apps.

Kevin Vriend, teamlead Programmatic & Platform Succes bij DPG Media: "De Open Marketplace past niet langer bij onze visie, onder andere vanwege het gebrek aan transparantie en het op grote schaal delen van gebruikersdata. En voor adverteerders blijft het altijd een risico of ze wel in een brand safe omgeving adverteren. De Private Marketplace biedt altijd een betrouwbare context en kwaliteit. Dankzij de PMP Portal is deze inkooproute nu veel efficiënter in te zetten en binnen het veilige ecosysteem van DPG Media."

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

De Ondernemer en BusinessWise openen visual radiostudio

18-09-2025 | 15:40:02
De Ondernemer en BusinessWise hebben een eigen visual radiostudio geopend in Mediavaert, de mediahub van DPG Media in Amsterdam.

Allerhande-recepten dagelijks in AD en regionale kranten

18-09-2025 | 10:55:15
DPG Media en Albert Heijn zijn een strategische samenwerking aangegaan rond de populaire rubriek Wat eten we vandaag?

ICMA 2025 - Booty-issue Flair

17-09-2025 | 10:29:00
Flair’s Booty Issue had met deze spraakmakende cover absolute stopping power voor wie langs het tijdschriftenschap liep.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redactiemanager Eindredactie | Libelle

17-09-2025 | 09:08:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redactiemanager Eindredactie | Libelle - Amsterdam

ICMA 2025 - Flair als beste Print Magazine

16-09-2025 | 11:31:04
Flair richt zich op vrouwen van 25 tot 45 jaar en daarmee bedienen we samen met onze twee zustertitels Libelle en Margriet alle vrouwen in Nederland


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.