DPG Media versnelt inkoop met PMP Portal

DPG Media heeft als eerste Nederlandse uitgever een PMP Portal geïntroduceerd. Met deze self-serve oplossing kunnen adverteerders en mediabureaus zelfstandig en binnen enkele seconden deals aanmaken en beheren binnen de Private Marketplace (PMP).

De introductie is onderdeel van de Trusted Web-strategie van DPG Media, waarin transparantie en brand safety centraal staan.

Met de portal wil DPG Media de toegang tot PMP-deals versnellen en vereenvoudigen. De gebruikelijke aanvraag via e-mail of telefoon wordt vervangen door een digitaal proces, waarmee campagnes sneller kunnen worden opgestart. Gebruikers krijgen direct inzicht in actuele en beschikbare deals, terwijl de persoonlijke ondersteuning behouden blijft.

Private Marketplace als alternatief voor open inkoop

Volgens DPG Media biedt programmatic inkoop via een Private Marketplace een veiliger en transparanter alternatief voor de Open Marketplace. De nieuwe portal sluit aan bij de koers die het mediabedrijf al eerder inzette, waaronder het beëindigen van advertentieverkoop via de Open Marketplace in eigen nieuws- en magazine-apps.

Kevin Vriend, teamlead Programmatic & Platform Succes bij DPG Media: "De Open Marketplace past niet langer bij onze visie, onder andere vanwege het gebrek aan transparantie en het op grote schaal delen van gebruikersdata. En voor adverteerders blijft het altijd een risico of ze wel in een brand safe omgeving adverteren. De Private Marketplace biedt altijd een betrouwbare context en kwaliteit. Dankzij de PMP Portal is deze inkooproute nu veel efficiënter in te zetten en binnen het veilige ecosysteem van DPG Media."

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland

27-06-2025 | 11:26:00
De Autoriteit Consument & Markt heeft DPG Media toestemming gegeven om RTL Nederland over te mogen overnemen van het beursgenoteerde RTL Group (van Bertelsmann)

[Vacatures] DPG Media zoekt een Programmatic & Platform Success Manager

27-06-2025 | 11:11:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Programmatic & Platform Success Manager - Amsterdam

Radiostation JOE ook Official Music Partner van Feyenoord

27-06-2025 | 09:57:00
Radiostation JOE (van DPG Media is voor minimaal één seizoen Official Music Partner en mouwsponsor van voetbalclub Feyenoord. Gedurende het seizoen 2025-2026 zal het logo van JOE op de mouw van de Feyenoord-shirts te zien zijn

DPG Media lanceert AI-suite Ad Manager+

26-06-2025 | 15:36:00
DPG Media heeft Ad Manager+ geïntroduceerd: een set AI-gedreven tools binnen het selfserviceplatform Ad Manager.

Voetbal International en Libelle lanceren podcast

26-06-2025 | 10:40:00
In aanloop naar het EK voetbal voor vrouwen bundelen Voetbal International en Libelle hun krachten in de vijfdelige podcastserie VIBELLE Podcast

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.