DPG Media start samenwerking met Opt Out Advertising voor het Publishing Partner Netwerk

DPG Media kondigt een samenwerking aan met Opt Out Advertising, leider op het gebied van non-consent monetization. Deze samenwerking maakt consentless inventory van het DPG Publishing Partner Netwerk beschikbaar, waardoor adverteerders een bredere doelgroep kunnen bereiken, inclusief de moeilijk bereikbare groep die consent weigert.

Deze samenwerking is ontworpen om de dienstverlening van het Publishing Partner Network verder te verrijken. Met behulp van de geavanceerde technologie en expertise van Opt Out Advertising, kan DPG Media nu een completere dienstverlening aan haar partners bieden, gericht op de optimalisatie van non-consent verkeer. Het Publishing Partner Network bestaat uit brand safe en kwalitatieve merken die een hoog bereik realiseren.

Dennis Stoffels, Manager Partner Network bij DPG Media: "We streven ernaar de inventory van onze Publishing Partners optimaal te monetizen, inclusief de non-consent inventory. Dankzij onze samenwerking met Opt Out Advertising kunnen we profiteren van hun expertise in deze niche. Tegelijkertijd bieden we adverteerders met een specifieke interesse in dit type inventory een brand-safe netwerk van kwaliteitsdomeinen, dat een maandelijks uniek bereik van ruim 11 miljoen bezoekers behaalt (NMO juni 2024). Deze samenwerking versterkt elkaar dus goed."

De techniek van Opt Out Advertising maakt het mogelijk om trackingvrije, contextgerichte advertenties te leveren, waardoor ook bezoekers die geen toestemming geven voor volgcookies bereikt kunnen worden met relevante en kwalitatieve advertenties. Linda Worp, COO van Opt Out Advertising: "De toenemende aandacht voor consentless inventory wordt onderstreept door deze samenwerking. We zijn verheugd om samen te werken met het Publishing Partner Netwerk van DPG Media zodat elke doelgroep volledig bereikt kan worden."

www.dpgmediagroup.com

www.optoutadvertising.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[DutchMedia Podcast]: over overname RTL Nederland & EMF Act

05-07-2025 | 01:00:10
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld

30-06-2025 | 21:57:00
DPG Media heeft het spel slim gespeeld en de benodigde toestemming van mededingingsautoriteit ACM binnen om RTL Nederland over te nemen. ACM spreekt van strenge voorwaarden en betrokkenen hebben het erover dat dit soort voorwaarden uitzonderlijk zijn

Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?

30-06-2025 | 14:38:00
Vrijdag is bekend geworden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht geeft voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.

ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland

27-06-2025 | 11:26:00
De Autoriteit Consument & Markt heeft DPG Media toestemming gegeven om RTL Nederland over te mogen overnemen van het beursgenoteerde RTL Group (van Bertelsmann)
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.