[Grow] Bouwen aan een gelukkige en bevlogen organisatie

Tijdens het Grow Live Event van DPG Media kwam Guy van Liemt (marketing professional en veelgevraagd spreker over geluk, welbevinden, kwaliteit van leven, waarden en zingeving) spreken over rendement van geluk. Hij vertelde over de invloed van geluk. Wat is het? En hoe kan dat bijdragen aan een sterk merk? Lees hieronder zijn drie belangrijkste tips.

Inzetten op werkgeluk is noodzakelijk

Inzetten op werkgeluk, bevlogenheid en het creëren van een gelukkige organisatie is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Waarom? Omdat er een enorme upside potential in zit. Helaas blijkt dat de bevlogenheid onder medewerkers in Nederland gemiddeld slechts 14 procent is. Dit biedt een kans voor organisaties om het welzijn en de betrokkenheid van hun medewerkers te vergroten. Door te investeren in werkgeluk en bevlogenheid kunnen organisaties niet alleen het geluk van hun medewerkers verbeteren, maar ook allerlei positieve effecten teweegbrengen voor de organisatie als geheel.

Het belang van levensgeluk in werk

Als je echt bevlogen medewerkers wilt, is het essentieel om hun levensgeluk serieus te nemen. Werk neemt immers een groot deel van ons leven in beslag, en het streven naar geluk op het werk kan niet los worden gezien van het streven naar geluk in het algemeen. Door medewerkers te ondersteunen en te faciliteren in het bereiken van levensgeluk, kunnen organisaties een omgeving creëren waarin bevlogenheid gedijt. Dit betekent dat de focus niet alleen moet liggen op het werk zelf, maar ook op de bredere aspecten van het leven van medewerkers.

Samenwerken voor échte groei

In plaats van te concurreren moeten we samenwerken. Samenwerken is geen spel van winnen en verliezen, maar een win-winsituatie waarbij alle betrokkenen profiteren. Alleen door samen te werken kunnen we echte groei realiseren. Het gezegde Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder is hier van toepassing. Samenwerking stelt ons in staat om gezamenlijke doelen te bereiken, obstakels te overwinnen en synergie te creëren. Door te bouwen aan sterke samenwerkingsverbanden kunnen we een omgeving creëren waarin iedereen kan gedijen en groeien, zowel binnen als buiten de organisatie.

www.dpggrow.nl

www.dpgmedia.nl

Lees ook:

[Grow by DPG Media] Seamless ads zorgen voor verdubbeling in Brand Lift

06-03-2024 | 09:20:00
Onderzoek van DPG Media naar de effectiviteit van seamless advertenties op basis van bewustzijn, overweging, voorkeur en aankoopintentie.

[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces

20-02-2024 | 10:45:00
Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht naar gezinspraak in fmcg-markt

[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt

16-02-2024 | 09:35:42
De meeste Nederlanders worden gelukkig van zaken als eten, familie en vrienden, maar de meningen over het geluk dat social media hen brengen zijn verdeeld

[Grow by DPG Media] De hartslag van Nederland: Ons uitgavenpatroon als gevolg van de inflatie

24-01-2024 | 09:58:00
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren

[Grow by DPG Media] Nederlanders oriënteren zich langer voor vakantie en gaan vaker op reis

19-01-2024 | 08:58:32
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat Nederlanders zich steeds langer van tevoren op een vakantie oriënteren


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.