
Dirk Scholing Gaming Expert The Invaders
Dirk Scholing heeft zich aangesloten bij het extended team van The Invaders als Game Industry Advisor.
Dirk Scholing is een expert als het gaat om gaming en mobiele technologie. Hij heeft verschillende functies bekleed als Country en Regional Director bij bedrijven zoals T-Mobile en Electronic Arts (EA), waar hij een belangrijke bijdrage leverde om nieuwe zakelijke mogelijkheden te creëren voor de gaming- en telecommunicatie-industrieën.
Naast deze werkzaamheden was Dirk ook bestuurslid van de Videogames Federation Nederland (VGFN) en de Video Games Federation Belgium (VGFB), om op die manier bij te dragen aan de bevordering en vertegenwoordiging van de gamingsector.
Dus, wie is Dirk Scholing?
Dirk Scholing: "Ik zie mezelf als een Game & Technology expert met meer dan 25 jaar ervaring in de telecommunicatie- en gaming-industrie. Ik heb een sterke achtergrond in marketing en sales, met een specialisatie in het helpen van bedrijven bij de convergentie van gaming en digitale distributie. Momenteel werk ik samen met de start-up Mission:Control en geef ik strategisch advies aan het The Invaders-team, waarbij ik hen help hun gamingstrategieën en marketingcampagnes vorm te geven."
Waarom The Invaders?
Dirk Scholing: "The Invaders is een van de weinige bureaus die mooie en impactvolle campagnes maakt die zich richten op gamers. Tijdens mijn tijd bij game-uitgever EA heb ik aan veel campagnes gewerkt gericht op gamers en jonge doelgroepen. Ik zou mijn expertise graag gebruiken bij The Invaders om merken te helpen deze gamingdoelgroep te bereiken, die niet langer via traditionele media kan worden bereikt."
Welke trends of ontwikkelingen in de gamingwereld volg je momenteel met grote interesse?
Dirk Scholing: "De samenkomst van PC, console en mobiel middels crossplay is een belangrijke stap voor de gaming- en media-industrieën, omdat het de kwaliteit en platformonafhankelijkheid verhoogt. Daarnaast zijn games zelf een media platform geworden, waar gamers niet alleen komen om te spelen, maar ook om te socializen. Veel merken erkennen de waarde van het creëren van campagnes in en rond games. Dit zal ook de toekomst vormgeven, omdat bedrijven zich willen bevinden waar hun doelgroep het meeste tijd doorbrengt."
Vragenrondje
Wat was het eerste spel dat je speelde?
Donkey Kong jr. in 1983.
Wat is je favoriete game aller tijden?
Colin Macrae Rally 98. Ik heb die echt te veel gespeeld; ik droomde zelfs over het spel.
Game je nog steeds, en zo ja, welke games speel je momenteel?
Nee, niet zo veel meer, af en toe EA FC of oude FIFA-games met vrienden. Maar ik ben al uitgedaagd om mee te doen aan de interne FC-competitie bij The Invaders, dus ik zal weer moeten gaan oefenen.
Wat is je favoriete marketingcampagne binnen gaming?
Alle PlayStation-campagnes verbonden aan het Champions League-partnership. Het 'Player First'-principe. Als persoon ben je onderdeel van het spel of vice versa (de laatste).
The Heavy 'No Time' in PlayStation UEFA Champions League Advert.
SONY PS3 UEFA Champions League 2012-2013.
PlayStation x UEFA Champions League - Extraordinary Drama.
Fortnite X Nike.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
Frieda Ulsamer de Waard over The Invaders
Het Voetbal Inside effect
The Invaders en GroupM lanceren Dutch Gaming Report 2025
1 miljoen spelers voor Operation Aorta van Sanquin en The Invaders
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen