Dirk Kunze CEO van RNW Media

De internationale NGO RNW Media kondigt de benoeming aan van Dirk Kunze als Chief Executive Officer. Dirk Kunze volgt Jacqueline Lampe op, die RNW Media meer dan zeven jaar heeft geleid.

Academische achtergrond

Met zijn academische achtergrond in politieke wetenschappen en inzet voor mensenrechten, met zijn internationale ervaring en netwerk in digitale media, met zijn passie voor innovatie en met zijn creatieve ideeën, is Dirk vastbesloten om samen met changemakers, die er alles aan doen om sociale veranderingen voor jongeren voor elkaar te krijgen, digitale gemeenschappen en leeroplossingen te ontwikkelen.

Dirk Kunze is sinds mei 2022 Managing Director van het online mediaplatform Raseef22, actief in de 22 Arabische landen. Daarvoor werkte hij ruim tien jaar bij de Friedrich Naumann Foundation for Freedom, onder meer als regionaal directeur voor het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Organisatie voor sociale verandering

Dirk Kunze: "De duidelijke focus van RNW Media op jongeren, digitale media en leeroplossingen inspireert mij – om spannende ideeën te ontwikkelen die de samenleving positief beïnvloeden. Het vervult me dan ook met trots en blijheid dat ik de toekomst van RNW Media als een wendbare organisatie voort mag zetten om uiteindelijk te faciliteren dat jonge mensen in de digitale wereld hun stem kunnen laten horen."

De Raad van Toezicht van RNW Media: "De Raad van Toezicht is Jacqueline zeer dankbaar voor de manier waarop ze RNW Media heeft begeleid naar een aanpassingsvaardige, goed verbonden en erkende organisatie voor sociale verandering. We vertrouwen erop dat Dirk RNW Media verder zal laten groeien in de ondersteuning van jongeren die zich hard maken voor sociale verandering. Met zijn coachende stijl, zijn ervaring in het bereiken en betrekken van doelgroepen, en zijn creatieve ideeën voor financiële strategieën voor organisaties, zal Dirk een belangrijke waarde toevoegen aan het team."

www.rnw.org

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Lisanne Schneider Senior PR-Consultant UPR Agency

25-09-2025 | 17:51:18
Met haar komst legt het bureau meer nadruk op lifestyle-, beauty-, corporate- en consumer brands in de Nederlandse markt.

DCVF haalt AI-experts binnen voor verdere groei

25-09-2025 | 10:33:38
Met de komst van Lieke Bügel en Maarten Hofland wordt AI net zo vanzelfsprekend binnen de werkwijze van het bureau als de DCVF’ers zelf.

Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy

25-09-2025 | 09:03:00
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.

Martin Verdult wordt COO van Happy Horizon

24-09-2025 | 09:30:00
Met zijn internationale ervaring bij bureaus als Monks, Ogilvy en Lost Boys brengt hij expertise in operatie, cultuur en groei mee

Dentsu Creative haalt social-expert Vivian Kowalski binnen

24-09-2025 | 08:33:22
Dentsu Creative heeft Vivian Kowalski aangesteld als creative director. Ze komt over van Somention, waar ze sinds 2021 creatief leider was.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.