Dirk Kunze CEO van RNW Media

De internationale NGO RNW Media kondigt de benoeming aan van Dirk Kunze als Chief Executive Officer. Dirk Kunze volgt Jacqueline Lampe op, die RNW Media meer dan zeven jaar heeft geleid.

Academische achtergrond

Met zijn academische achtergrond in politieke wetenschappen en inzet voor mensenrechten, met zijn internationale ervaring en netwerk in digitale media, met zijn passie voor innovatie en met zijn creatieve ideeën, is Dirk vastbesloten om samen met changemakers, die er alles aan doen om sociale veranderingen voor jongeren voor elkaar te krijgen, digitale gemeenschappen en leeroplossingen te ontwikkelen.

Dirk Kunze is sinds mei 2022 Managing Director van het online mediaplatform Raseef22, actief in de 22 Arabische landen. Daarvoor werkte hij ruim tien jaar bij de Friedrich Naumann Foundation for Freedom, onder meer als regionaal directeur voor het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Organisatie voor sociale verandering

Dirk Kunze: "De duidelijke focus van RNW Media op jongeren, digitale media en leeroplossingen inspireert mij – om spannende ideeën te ontwikkelen die de samenleving positief beïnvloeden. Het vervult me dan ook met trots en blijheid dat ik de toekomst van RNW Media als een wendbare organisatie voort mag zetten om uiteindelijk te faciliteren dat jonge mensen in de digitale wereld hun stem kunnen laten horen."

De Raad van Toezicht van RNW Media: "De Raad van Toezicht is Jacqueline zeer dankbaar voor de manier waarop ze RNW Media heeft begeleid naar een aanpassingsvaardige, goed verbonden en erkende organisatie voor sociale verandering. We vertrouwen erop dat Dirk RNW Media verder zal laten groeien in de ondersteuning van jongeren die zich hard maken voor sociale verandering. Met zijn coachende stijl, zijn ervaring in het bereiken en betrekken van doelgroepen, en zijn creatieve ideeën voor financiële strategieën voor organisaties, zal Dirk een belangrijke waarde toevoegen aan het team."

www.rnw.org

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Omnicom Media Nederland: wijzigingen op komst

17-12-2025 | 11:01:00
Omnicom Media Nederland zal de komende tijd nog een aantal wijzigingen aankondigen op het vlak van onder meer de organisatie en huisvesting. Ondertussen heeft Onno Seelen (Chief Commercial Officer van het voormalige Omnicom Media Group NL) het bedrijf verlaten

Job van Wagensveld wordt CEO van Company.info

16-12-2025 | 16:58:01
Company.info stelt Job van Wagensveld per 1 maart 2026 aan als CEO. Hij volgt Matthijs Tetteroo op

Mildred Hutten wordt commercieeldirecteur FD Mediagroep

16-12-2025 | 15:02:11
FD Mediagroep stelt Mildred Hutten per 1 maart 2026 aan als commercieeldirecteur. Zij volgt Job van Wagensveld op

Technische detachering verschuift in 2026 naar langdurige inzet

16-12-2025 | 13:06:32
De markt voor technische detachering beweegt in 2026 richting langdurige inzet en een veranderende vraag naar specialismen.

DCVF benoemt Sanne Demir tot transitiemanager

15-12-2025 | 19:51:00
Sanne Demir is bij activatiebureau DCVF benoemd tot transitiemanager. Zij is sinds oktober 2019 werkzaam voor DCVF als strateeg en gedragsdeskundige
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.