Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director. Met hun komst versterkt dentsu haar positie op het snijvlak van media, content en creatie met een duidelijke focus op het verder ontwikkelen van Creative Media.

Daan Jongen komt over van Abovo Maxlead, waar hij als creative director verantwoordelijk was voor het label AM Beyond*. Eerder werkte hij onder meer bij N=5, DPG en BNNVara. “Branded content draait om strategische creativiteit; de zoektocht naar plekken en momenten met kwalitatieve aandacht via content die men wíl lezen, horen of zien,” zegt Jongen.

Van content naar impact

Felix van Wissen werkte hiervoor ruim drie jaar bij WPP Media / StudioM als senior accountmanager influencer marketing. Hij zette eerder bij Scooperz de influencer marketing- en managementafdeling op. “Het mooiste aan influencer marketing vind ik de balans tussen het creëren van creatieve, platform-native content die mensen willen zien, maar die tegelijk ook écht waarde toevoegt voor de adverteerder,” aldus Van Wissen.

Bij dentsu gaan de twee nauw samenwerken aan campagnes waarin content en media samenkomen.

Remco de Groot, verantwoordelijk voor creative media bij dentsu: “Met het aanstellen van Daan en Felix halen we de ervaring in huis om onze focus op Creative Media extra te accelereren. In een tijd waarin authenticiteit en vertrouwen belangrijk zijn, is het cruciaal om de juiste partnerships op te zetten. Influencer marketing en branded content zijn daarin voor ons twee essentiële pilaren.”

www.dentsu.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.