Dentsu Creative ontwikkelt KPN-campagne over tv & entertainment

Dentsu Creative heeft een campagne ontwikkeld voor KPN om zijn entertainment-aanbod meer onder de aandacht te brengen. In de campagne verschijnt Louis de kat, voor de zevende keer in de hoofdrol.

KPN wil met de campagne uitdragen dat de consument de regisseur wordt van diens entertainment. Daarbij benadrukt KPN dat deze een groot aanbod heeft en makkelijk tussen beschikbare entertainment-diensten kan zoeken, of het nu Netflix, Prime Video, Viaplay, HBO Max of lineaire televisie is.

Telecompaper stelde eerder dat Nederlanders gemiddeld 20 minuten bezig zijn om iets te vinden om te kijken. KPN wil het aanbod via een zoekfunctie bundelen (ook al bieden sommige smart-tv’s eenzelfde functie).

Gijs Sluijters en Joris Tol, Creative Directors bij Dentsu: “Louis de kat is eigenlijk een soort kind. In deze film zien we hoe Louis stiekem uit het entertainment aanbod van KPN snoept terwijl zijn baasje van huis is.. Zo laten we op een lichtvoetige manier zien hoe leuk en aanstekelijk het is om te genieten van zó veel topentertainment op 1 plek. Die je dan ook weer heel uit- en aanzet via de MijnKPN app.”

Jochem de Jong, vice-president Partnerships tv & entertainment bij KPN): "Wij hebben hard gewerkt om onze klanten het beste entertainment platform te leveren dat meegaat met de wensen van deze tijd. Mooi dat dit nu tot uiting komt in een grootse campagne."

De campagne trapt af met video, radio, social media en online. Later in het jaar zal de campagne gedachte worden doorgetrokken naar social media met content die past bij de belevingswereld van de jongere doelgroep op de kanalen YouTube, Instagram en TikTok.

  

Credits:

Bureau: Dentsu Creative Amsterdam | Executive Creative Director: Mark Muller | Creative Directors: Gijs Sluijters, Joris Tol | Strategy: Tobias Vermeiren | Account Team: Eveline Rooders | Rtv Producer: Majke Hogendorp, Annieck Bilder | Production Company: Holy Fools | Director: Mattias Schut | Executive Producer: Frank de Kok | Producer: Erik Mertens | Production Manager: Lotte Vens | Director of Production: Rutger Storm | Editor: Martin Heijgelaar, Pim van der Pas, Mirjam Tijs | Grading: De Grot – Joppo | Online: De Grot | VFX: Ton Habraken | Sound Design: Public Audio, Rens Pluijm

www.overons.kpn

www.dentsucreative.amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.