Dentsu Creative geeft invulling aan Nederlandse persoonlijkheid van Alexa

Amazon heeft Dentsu Creative Amsterdam gekozen als partner om Alexa, de spraakassistent van Amazon, echt Nederlands te maken. De spraakassistent spreekt, zingt, dicht en grapt al een tijdje in het Nederlands, maar dankzij het Amsterdamse bureau krijgt Alexa een verdere dosis Nederlandse nuance en humor mee. Daarnaast werkt Dentsu Creative met Amazon aan campagnes voor Alexa.

Alexa is al enige tijd beschikbaar in Nederland, maar tot voor kort enkel in het Engels. Met de introductie van de Nederlandse versie van Alexa bouwt de spraakassistent verder.

Joeri Bakker, Managing Director Experience van Dentsu Creative Nederland: "We zijn vereerd dat Amazon ons heeft gekozen om invulling te geven aan de Nederlandse persoonlijkheid van Alexa te maken. Deze opdracht combineert onze expertise in merkidentiteit, merkpersoonlijkheid en technologische innovatie. We helpen hiermee een Alexa te creëren die niet alleen de taal spreekt, maar ook écht de Nederlandse cultuur en gewoonten begrijpt. "

www.dentsu.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu Creative Amsterdam bestaat twintig jaar

19-09-2025 | 09:14:27
Het bureau startte in 2005 onder de naam ACHTUNG! en maakte sindsdien campagnes voor onder meer KPN, Volkswagen, Defensie, Rabobank, Porsche en Zalando.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal

Defensie en Dentsu lanceren: Tijd om de stap te zetten

01-09-2025 | 00:00:00
Op 1 september start het Ministerie van Defensie de campagne Tijd om de stap te zetten, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.