Dentsu Creative geeft invulling aan Nederlandse persoonlijkheid van Alexa
Amazon heeft Dentsu Creative Amsterdam gekozen als partner om Alexa, de spraakassistent van Amazon, echt Nederlands te maken. De spraakassistent spreekt, zingt, dicht en grapt al een tijdje in het Nederlands, maar dankzij het Amsterdamse bureau krijgt Alexa een verdere dosis Nederlandse nuance en humor mee. Daarnaast werkt Dentsu Creative met Amazon aan campagnes voor Alexa.
Alexa is al enige tijd beschikbaar in Nederland, maar tot voor kort enkel in het Engels. Met de introductie van de Nederlandse versie van Alexa bouwt de spraakassistent verder.
Joeri Bakker, Managing Director Experience van Dentsu Creative Nederland: "We zijn vereerd dat Amazon ons heeft gekozen om invulling te geven aan de Nederlandse persoonlijkheid van Alexa te maken. Deze opdracht combineert onze expertise in merkidentiteit, merkpersoonlijkheid en technologische innovatie. We helpen hiermee een Alexa te creëren die niet alleen de taal spreekt, maar ook écht de Nederlandse cultuur en gewoonten begrijpt. "
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen
Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Dentsu lanceert LEGO Party! via SMG Studio
Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker
DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon
Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers