Dentsu Benelux lanceert OOH-trendrapport 2024: Lange campagnes het best voor merkherkenning

Dentsu Benelux lanceert het OOH-trendrapport 2024. In dit rapport worden de nieuwste trends en innovaties in de Out-of-Home branche voor 2024 belicht.

Dit rapport, ontwikkeld in samenwerking met Ocean Outdoor, JC Decaux, Global Media en Clear Channel, biedt inzichten in hoe geavanceerde data-integratie en nieuwe methodologieën de planning en uitvoering van campagnes revolutioneren. Ook wordt de kracht van Digitale OOH (DOOH) nogmaals besproken, net als het gebruik van Fake (Faux) OOH en influencers als volwaardige media inkopers.

Het rapport heeft dit jaar 10 trends:

  1. Connecting On The Streets
  2. AI An Efficiency Tool, Not A Replacement
  3. Reframing The One Week Campaign
  4. The Audiovisual Synergy of Radio And OOH
  5. The Rise of Clean Rooms in Digital Out Of Home
  6. Integrity Economics: Less Pollution More Attention
  7. Encoding The Minds of The Masses
  8. The Rise of Fake OOH
  9. The Race to Monetization Linked To OOH
  10. Opinion | What's The ROI Of OOH?

De belangrijkste inzichten uit het rapport:

  • AI als efficiëntie-tool: Kunstmatige intelligentie (AI) wordt ingezet om de efficiëntie en effectiviteit van OOH-campagnes te verbeteren, met een focus op programmatische digitale out-of-home (PDOOH) planning.
  • Langdurige campagne aanwezigheid: Het rapport benadrukt de voordelen van langdurige campagne-aanwezigheid om de mentale beschikbaarheid en merkherkenning te vergroten.
  • Synergie tussen radio en OOH: De combinatie van radio en OOH wordt gepresenteerd als een krachtige strategie om merkimpact te maximaliseren en consumentenbetrokkenheid te vergroten.
  • Duurzaamheid en ethisch datagebruik: Er wordt aandacht besteed aan de ethische overwegingen van datagebruik in reclame en het groeiende belang van duurzaamheid binnen de mediasector

Download hier het volledige rapport.

www.dentsu.com

www.oceanoutdoor.com

www.jcdecaux.nl

www.global.com

www.clearchannel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DPG Media: 3 tips om op te vallen als challenger-merk

04-08-2025 | 09:00:00
Onlangs deed dentsu in samenwerking met DPG Media onderzoek naar de mate van aandacht die challenger-merken krijgen in vergelijking tot gevestigde merken

Lynk & Co lanceert campagne rond vernieuwde 01

01-08-2025 | 14:00:00
Lynk & Co trapt eind juli 2025 af met een grootschalige Europese campagne ter ondersteuning van de vernieuwde Lynk & Co 01.

Dentsu wint Europees mediacontract BMW Group

30-07-2025 | 13:06:00
Vanaf 1 januari 2026 is het bureau verantwoordelijk voor de geïntegreerde mediastrategie en -uitvoering van BMW, MINI en BMW Motorrad in 23 Europese markten

N=5 en Breaker spelen in op internetcultuur

10-07-2025 | 15:39:26
Bekende GIF-personages worden losgemaakt uit hun eindeloze loops, waarmee Breaker voor het eerst in 24 jaar afstapt van de bekende knijpverpakking.

3 uitdagingen van de B2B-markt en hoe jij hierop inspeelt

20-06-2025 | 10:19:33
Het onderzoek toont aan dat zakelijke beslissers sterk behoefte hebben aan richting en duiding.
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.