
De voordelen van Multiscreen TV
[Screenforce] Premium content onderscheidt zich door: lengte van content, verhaallijnen, productiewaarde en (merk) veilige omgeving
Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge productiewaarde en de (merk) veilige omgeving. VAB, de zusterorganisatie van Screenforce in de VS, geeft aan dat Multiscreen TV (TV en long-form video content die op meerdere apparaten en schermen bekeken kan worden in al zijn vormen) als gevolg daarvan vijf duidelijke voordelen heeft ten opzichte van andere platforms. Marketeers kunnen die voordelen gebruiken om effecten te realiseren, zowel voor het merk, als voor de performance. In dit artikel vat Screenforce de inzichten van VAB samen.
Bereik
Bijna elk huishouden beschikt over een TV. Dat maakt de TV de hoeksteen van de mediaconsumptie en een essentieel platform voor het bereiken van een breed en divers publiek. Zoals in onderstaande figuur te zien is geven de meeste mensen ook de voorkeur aan het TV-scherm voor longform content. De hoogwaardige kijkervaring en de mate waarin een kijker via het grote TV-scherm in de content kan opgaan spelen hierbij een belangrijke rol.

Zowel jong als oud geeft daarnaast aan minimaal wekelijks online video’s te kijken van TV of streaming content. Daarbij is er geen onderscheid in leeftijd: van de 13-24 jarigen geeft 96 procent aan de afgelopen 7 dagen video’s van TV en/of streaming te hebben bekeken, 95 procent van de 25-34 jarigen en 97 procent van de35+ ers. Social platforms blijven daarop achter, met de hoogste score voor YouTube tussen 83 procent en 85 procent.
Aandacht
Van de diverse apparaten wordt er het meest aandachtig naar het TV-scherm gekeken, met 59 procent, gevolgd door computers met 45 procent en smartphones en tablets met respectievelijk 43 procent en 42 procent. Van de verschillende media weet TV, na de bioscoop, de aandacht het langste vast te houden. Van een 15-seconden reclame houdt lineaire TV en CTV de aandacht ruim 7 seconden vast. Op social media is dat slecht 1,6 seconden. Bovendien leiden TV-first campagnes tot een groter effect op merkherinnering (+44 procent) dan wanneer een campagne primair op social gericht is (+26 procent), zoals in onderstaande figuur te zien is.

Lees hier de rest van het artikel
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Merken bouwen? Zet in op televisie
VAB-onderzoek: tv-reclame verhoogt digitale betrokkenheid
Inschrijving jubileumeditie TV Masters geopend
Screenforce onderzoekt de rol van aandacht in reclame
AI helpt winnaars Kantar Awards consument beter te raken
Gepubliceerd door: Daan Dekkers