De Telegraaf vernieuwt app en site voor mobiel gebruik

De Telegraaf heeft zowel de app als de (mobiele) website volledig vernieuwd. De vernieuwing moet bijdragen aan een sterkere digitale gebruikerservaring, met de nadruk op mobiel gebruik. De redactie krijgt bovendien meer mogelijkheden om de journalistieke stijl van De Telegraaf ook digitaal beter tot uiting te laten komen.

Met de aanpassingen speelt De Telegraaf in op het feit dat de meeste bezoekers het platform via hun smartphone raadplegen. De navigatie is aangepast om sneller toegang te bieden tot populaire onderdelen. Ook zijn er nieuwe auteurpagina’s, waarop alle artikelen en columns van individuele redacteuren overzichtelijk worden gepresenteerd. De voorpagina biedt ruimte voor flexibele presentatievormen van het nieuws.

Digitale transformatie van redactie

Kamran Ullah, algemeen hoofdredacteur van De Telegraaf: “De papieren voorpagina van De Telegraaf is een instituut. Op onze nieuwe platformen kunnen we ook digitaal onze spraakmakende journalistiek beter tonen. De redactie van De Telegraaf transformeert naar een digitale redactie, die uiteraard zes dagen per week een krant blijft maken. We zetten nu een grote stap op weg naar een digitale toekomst.”

Gebruikerservaring centraal in nieuw ontwerp

Riske Betten, directeur B2C Meidahuis Nederland: “De nieuwe app en site zijn ontwikkeld met ons belangrijkste doel voor ogen: een nieuwsbeleving bieden die uniek is voor De Telegraaf en aansluit bij onze lezers, kijkers en luisteraars. We combineren snelheid, gebruiksgemak en journalistieke impact in één digitale ervaring. Hiermee leggen we een stevig fundament voor de verdere digitale groei van De Telegraaf.”

De Telegraaf bereikt maandelijks ruim vijf miljoen Nederlanders met nieuws, sport, financiën en entertainment.

www.mediahuis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Beeldredacteur De Telegraaf

08-10-2025 | 10:06:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Beeldredacteur De Telegraaf - Amsterdam

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Na Malou Petter ook Art Rooijakkers weg bij Nieuws van de Dag

18-08-2025 | 16:26:00
Art Rooijakkers is gestopt bij het opinieprogramma Nieuws van de Dag dat Talpa Network samen met de Telegraaf maakt en op SBS 6 uitzendt. Hij blijft bij Talpa Network werken, maar bij welk programma is nog onduidelijk. Thomas van Groningen is aangesteld als vaste presentator.

De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.

15-07-2025 | 07:28:00
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf. Natwerk is verantwoordelijk voor het strategische uitgangspunt en concept

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redactioneel Designer De Telegraaf

01-07-2025 | 08:15:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redactioneel Designer bij De Telegraaf
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.