Pathé opent rooftop bioscoop en bar bij Utrecht Leidsche Rijn

Pathé Utrecht Leidsche Rijn heropent zijn rooftop bioscoop én bar op donderdag 23 mei. Tijdens het eerste weekend staan de films Barbie, Imaginary Friends en Garfield (OV) op het programma. Het filmprogramma van de rooftop cinema wordt regelmatig vernieuwd en biedt een mix van de nieuwste bioscoopfilms en andere filmhits. 

De rooftop cinema bestaat al negen jaar. Vorige zomer beleefden ruim 6.000 bezoekers in zo’n vier maanden tijd een filmavond op het dak van de bioscoop. Barbie werd vorig jaar vertoond tijdens de rooftop cinema en zorgde voor uitverkochte voorstellingen. De rooftop cinema is onderdeel van meerdere buitenbioscopen van Pathé. Het dak is omgetoverd tot een openluchttheater met een groot scherm, hangmatten en kussentjes, zodat bezoekers zich in een zomerse sfeer kunnen wanen. De bovenbar is na vijf jaar voor het eerst weer open. 

Elke donderdag, vrijdag en zaterdag wordt bij goed weer vanaf 21:45 uur een film vertoond op het 25-meter hoge dakterras met uitzicht over de skyline van Utrecht. In vakantieperiodes en bij goede weersverwachtingen worden er extra voorstellingen toegevoegd. Er is ruimte voor ongeveer 50 bezoekers per film en de film bevat een pauze halverwege. De rooftop is niet overdekt. Mocht het onverhoopt toch wat regenen: er zijn altijd poncho’s beschikbaar. 

In de zomer staan de topfilms Despicable Me 4, Hit Man en The Watchers ook op het programma. De overige filmtitels worden op een later moment bekendgemaakt.

www.pathe.nl/rooftopcinema

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.