De Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2024 met Efteling op 1

De Efteling is in 2024 het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dat heeft CX-expert en marktonderzoeksbureau MarketResponse bekendgemaakt tijdens het kennisevenement One size fits all? Hoe maak je nog het verschil in Customer Experience in mediamuseum Beeld & Geluid in Hilversum.

In 2023 werd de Efteling door de Nederlandse consumenten gewaardeerd als het klantvriendelijkste bedrijf. Het attractiepark sleepte deze titel in 2019 eveneens in de wacht. De tweede en derde plaats zijn dit jaar voor respectievelijk Picnic en DSW Zorgverzekeraar. Picnic maakt daarmee een sprong van de zevende plaats vorig jaar. DSW was in 2023 tweede en behoudt nu dus nog een plaats op het erepodium. In de categorie Goede Doelen staat KiKa evenals in 2023 op de eerste plaats, gevolgd door Dierenbescherming en CliniClowns. 

De top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 met rapportcijfers

1            Efteling                              8,26
2            Picnic                                 8,23
3            DSW                                  8,14
4            Rituals                                8,14
5            Suzuki                                8,10
6            Pearle                                8,07
7            Toyota                                8,07
8            bol.                                     8,06
9            ANWB                                8,03
10          Odido                                 8,00

Efteling-bezoekers worden écht gezien

Niels van der Schans, Tactisch Teamlead Horeca van de Efteling: "De gouden tip om constant hoog te presteren in klantvriendelijkheid is medewerkers niet begrenzen. Dat is de constante factor, in combinatie met een altijd prettige, informele sfeer onderling en met de bezoekers. Het belangrijkste is dat we gasten het gevoel geven dat ze écht gezien worden. Daarnaast delen we ervaringen met elkaar, complimenten van gasten houden we niet voor onszelf."

Gemiddelde score daalt voor het eerst in jaren

Gerrit Piksen, Expert Customer Experience bij MarketResponse: "Dit jaar ligt het gemiddelde rapportcijfer voor klantvriendelijkheid voor het eerst in jaren lager dan het jaar daarvoor, constateert  en projectmanager van het onderzoek. Het gemiddelde cijfer daalde van 7,54 naar 7,42. Dat roept de vraag op of Nederland nog wel klantvriendelijker kan worden. We zijn ervan overtuigd dat daar nog rek in zit. Door nog creatiever te zijn in hoe we klanten bedienen, nog beter onze data te gebruiken, nog logischer na te denken bij het inrichter van een proces en de klant nog meer te betrekken bij innovatie"

www.marketresponse.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Compliance Officer

15-04-2025 | 08:14:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een Compliance Officer

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Junior Data Scientist

15-04-2025 | 07:45:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een Junior Data Scientist

Robot Optimus: hoe kijkt Nederland naar Tesla’s innovatie?

18-03-2025 | 09:57:00
Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat de bekendheid van de robot groot is, vooral onder consumenten die openstaan voor technologische innovaties.

Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024

31-12-2024 | 09:03:00
In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Financieel Administratief Medewerker

19-11-2024 | 08:06:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een Financieel Administratief Medewerker

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.