De Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2024 met Efteling op 1

De Efteling is in 2024 het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dat heeft CX-expert en marktonderzoeksbureau MarketResponse bekendgemaakt tijdens het kennisevenement One size fits all? Hoe maak je nog het verschil in Customer Experience in mediamuseum Beeld & Geluid in Hilversum.

In 2023 werd de Efteling door de Nederlandse consumenten gewaardeerd als het klantvriendelijkste bedrijf. Het attractiepark sleepte deze titel in 2019 eveneens in de wacht. De tweede en derde plaats zijn dit jaar voor respectievelijk Picnic en DSW Zorgverzekeraar. Picnic maakt daarmee een sprong van de zevende plaats vorig jaar. DSW was in 2023 tweede en behoudt nu dus nog een plaats op het erepodium. In de categorie Goede Doelen staat KiKa evenals in 2023 op de eerste plaats, gevolgd door Dierenbescherming en CliniClowns. 

De top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 met rapportcijfers

1            Efteling                              8,26
2            Picnic                                 8,23
3            DSW                                  8,14
4            Rituals                                8,14
5            Suzuki                                8,10
6            Pearle                                8,07
7            Toyota                                8,07
8            bol.                                     8,06
9            ANWB                                8,03
10          Odido                                 8,00

Efteling-bezoekers worden écht gezien

Niels van der Schans, Tactisch Teamlead Horeca van de Efteling: "De gouden tip om constant hoog te presteren in klantvriendelijkheid is medewerkers niet begrenzen. Dat is de constante factor, in combinatie met een altijd prettige, informele sfeer onderling en met de bezoekers. Het belangrijkste is dat we gasten het gevoel geven dat ze écht gezien worden. Daarnaast delen we ervaringen met elkaar, complimenten van gasten houden we niet voor onszelf."

Gemiddelde score daalt voor het eerst in jaren

Gerrit Piksen, Expert Customer Experience bij MarketResponse: "Dit jaar ligt het gemiddelde rapportcijfer voor klantvriendelijkheid voor het eerst in jaren lager dan het jaar daarvoor, constateert  en projectmanager van het onderzoek. Het gemiddelde cijfer daalde van 7,54 naar 7,42. Dat roept de vraag op of Nederland nog wel klantvriendelijker kan worden. We zijn ervan overtuigd dat daar nog rek in zit. Door nog creatiever te zijn in hoe we klanten bedienen, nog beter onze data te gebruiken, nog logischer na te denken bij het inrichter van een proces en de klant nog meer te betrekken bij innovatie"

www.marketresponse.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Polarisatie rond duurzaamheid groeit in Nederland

15-07-2025 | 13:08:45
Dit blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk & Maatschappij (MMM) 2025 van MarketResponse en b-open.

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Project Management Ondersteuner (PMO)

09-07-2025 | 10:06:00
MarketResponse is per direct op zoek naar Project Management Ondersteuner (PMO)

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Security Officer

14-05-2025 | 08:59:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een Security Officer

[Vacatures] MarketResponse zoekt een Principal Consultant Kwalitatief Onderzoek

14-05-2025 | 08:29:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een Principal Consultant Kwalitatief Onderzoek

[Vacatures] MarketResponse zoekt een IT Specialist

14-05-2025 | 08:15:00
MarketResponse is per direct op zoek naar een IT Specialist


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.

DELA en Lucy lanceren campagne over vooruitdenken

27-10-2025 | 12:14:00
De campagne, ontwikkeld door bureau Lucy, draait om de boodschap Vooruitdenken, uit liefde voor hen die achterblijven.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.