De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media

LeesLicht B.V., onderdeel van Uitgeverij De Jonge Lezer B.V., neemt Tina over van DPG Media. De uitgeverij telt al bladen als Penny, Meiden Magazine en STOER. DPG Media richt zich op het verder laten groeien van Donald Duck, nieuwskrant Kidsweek en Zo Zit Dat.

Tim Smit, directeur De Jonge Lezer: “Tina is een sterk en betrouwbaar merk dat al ruim 57 jaar bestaat. Het magazinemerk begeleidt lezers op hun reis van meisje naar puber met inspiratie, humor en een helpende hand. Tina bereikt 374.000 Nederlanders per maand, heeft bijna 400.000 volgers op social media en kent 30.000 festivalbezoekers. Samen met de titels Penny, Meiden en Stoer beoogt De Jonge Lezer met Tina nog meer kinderen te verleiden tot lezen.”

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “Ik zie de overname van Tina door De Jonge Lezer als een positieve stap voor een duurzame toekomst van dit iconische merk. Bij De Jonge Lezer zijn er veel kansen om samen te werken en krachten te bundelen met merken voor jonge meiden als Penny en Meiden magazine.”

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van DPG Media.

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Miluska van ’t Lam: Vrouwen die verbinden krijgen erkenning

04-07-2025 | 08:48:00
De jaarlijkse Harper’s Bazaar Woman of the Year-verkiezing krijgt dit jaar een andere invulling

NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia

03-07-2025 | 12:46:00
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven

National Geographic opent fototentoonstelling in Ouwehands

01-07-2025 | 10:45:00
Met deze samenwerking willen beide partijen bezoekers enthousiasmeren voor fotografie.

Inschrijving Mercurs 2025 magazine mediabranche van start

01-07-2025 | 07:00:00
De inschrijving voor de 26ste editie van de Mercurs, de vakprijzen voor de Nederlandse magazine mediabranche, is geopend.

[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld

30-06-2025 | 21:57:00
DPG Media heeft het spel slim gespeeld en de benodigde toestemming van mededingingsautoriteit ACM binnen om RTL Nederland over te nemen. ACM spreekt van strenge voorwaarden en betrokkenen hebben het erover dat dit soort voorwaarden uitzonderlijk zijn

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.