De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media

LeesLicht B.V., onderdeel van Uitgeverij De Jonge Lezer B.V., neemt Tina over van DPG Media. De uitgeverij telt al bladen als Penny, Meiden Magazine en STOER. DPG Media richt zich op het verder laten groeien van Donald Duck, nieuwskrant Kidsweek en Zo Zit Dat.

Tim Smit, directeur De Jonge Lezer: “Tina is een sterk en betrouwbaar merk dat al ruim 57 jaar bestaat. Het magazinemerk begeleidt lezers op hun reis van meisje naar puber met inspiratie, humor en een helpende hand. Tina bereikt 374.000 Nederlanders per maand, heeft bijna 400.000 volgers op social media en kent 30.000 festivalbezoekers. Samen met de titels Penny, Meiden en Stoer beoogt De Jonge Lezer met Tina nog meer kinderen te verleiden tot lezen.”

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “Ik zie de overname van Tina door De Jonge Lezer als een positieve stap voor een duurzame toekomst van dit iconische merk. Bij De Jonge Lezer zijn er veel kansen om samen te werken en krachten te bundelen met merken voor jonge meiden als Penny en Meiden magazine.”

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van DPG Media.

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Lara Steenvoorden hoofredacteur Women’s Health

31-07-2025 | 14:23:00
Ze wordt verantwoordelijk voor alle redactionele inhoud van het magazine en het bijbehorende online platform.

Cosmopolitan en Juicebrothers lanceren gezamenlijke juice

22-07-2025 | 16:45:00
Cosmopolitan en sapmerk Juicebrothers introduceren samen een drankje geïnspireerd op de bekende Cosmopolitan-cocktail.

Kompas Publishing introduceert Kompas Network

22-07-2025 | 16:23:00
De nieuwe naam moet de organisatie en het partnernetwerk van Kompas een duidelijker profiel geven.

Magixx Digital bundelt digitaal aanbod magazinemerken

22-07-2025 | 13:53:56
Roularta Advertising, DPG Media Advertising, IPM Advertising en Rossel Advertising introduceren Magixx Digital, een gezamenlijke digitale propositie

Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende

17-07-2025 | 20:03:00
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.