De top branded content artikelen 2024 voor vrouwen

[Grow by DPG Media] Britte Kastelein over de vijf best scorende vrouwendomein publicaties van DPG

In 2024 ging er weer veel mooie branded content live op de vrouwentitels van DPG Media: Libelle, Flair en Margriet. Hieronder delen we de meest effectieve artikelen en video’s die afgelopen jaar ruim boven benchmark scoorden. Doordat het onderwerp perfect bij de doelgroep past, de timing perfect was of de insteek weer nét even anders dan anders. Klaar om geïnspireerd te worden? Britte Kastelein, Titelspecialist Libelle en Ariadne at Home bij DPG Media, licht in dit artikel van Grow van DPG Media de vijf best scorende artikelen en video’s voor je uit.

Een branded vlog voor schoenenmerk Rieker op Libelle TV

De vlogs met modetips van styliste Liselotte zijn al jaren populair op Libelle TV. Voor schoenenmerk Rieker maakten we een branded vlog om items uit de najaarscollectie te laten zien. Liselotte laat zien hoe je het bruine laarsje, met dat leuke gespje, steeds anders kunt stylen. De video werd heel goed bekeken en realiseerde maar liefst 23.832 videostarts (benchmark 10.000), de video had een uitkijkratio van 16 procent en een CTR van 9,2 procent vanuit het artikel.

Weleda met Libelle: gezichtsserum voor een effectieve boost van je huid

Tips voor een zachte, gladde huid blijven onverminderd populair onder de lezeressen van Libelle.nl. Voor Weleda Benelux schreven we een artikel over gezichtsserum en waarom dit een must-have is om je huid een boost te geven. In het artikel werden de drie grootste voordelen toegelicht, gevolgd door een overzicht van welk serum van Weleda het beste past bij verschillende huidtypes. Het resultaat? Het artikel leverde bijna 16.500 views op, bij een benchmark van 6.000. Daarnaast was de gemiddelde leestijd van het artikel bijna 2,5 minuut.

ICI PARIS XL samen met Flair: de ‘No make-up trend’ die je niet wil missen

Anti-aging skincare, dat tegelijkertijd als make-up gedragen kan worden? Ja, graag! In een branded content artikel op Flair vertelde ICI PARIS XL over haar nieuwe anti-aging skincare-lijn, die inspeelt op de nieuwe beautytrend waarin een egale, goedverzorgde en gehydrateerde huid centraal staat. De keuze voor Flair bleek een perfecte match, gezien deze doelgroep altijd op de hoogte wil blijven van de laatste beautytrends. Het artikel scoorde ruim drie keer de benchmark, had een CTR van meer dan 8 procent en een lange leestijd van meer dan anderhalve minuut.

Albert Heijn en Margriet over fit zijn en in balans blijven na de overgang

Om lekker fit en energiek te genieten van de fase in je leven na de overgang, is een gezonde leefstijl nog belangrijker. In dit branded content artikel vertelt gynaecoloog Ginny Chamorro (expert bij AH Leefstijl) daar meer over. Het artikel had als doel mensen in te laten zien hoe gezond zij leven, door het invullen van de gratis leefstijlcheck in de AH app. En over hoe je ná de overgang fit en gezond blijft, wat je daar zelf aan kunt doen en wat die nieuwe fase in het leven voor positieve dingen kan brengen. De benchmark voor qualityviews werd ruim drie keer behaald.

Lekker slapen doe je zo: tips voor een goede nachtrust door Kruidvat en Margriet

Gemiddeld slaap je een derde van je leven, dan is het wel prettig dat je lekker slaapt. Zo denken de lezeressen van Margriet er ook over, blijkt uit de resultaten van het branded content artikel van Kruidvat. Het artikel geeft tips om ‘s ochtends fris en fruitig op te staan. Denk hierbij aan voldoende beweging overdag, geen sterke koffie of thee ‘s avonds en het vermijden van schermtijd voor het slapen. Maar heb je dan toch wat extra ondersteuning nodig voor die goede nachtrust? Dan staat Kruidvat voor je klaar met haar supplementen. Het artikel scoorde ver boven de benchmark en behaalde maar liefst drie keer de gestelde qualityviews.

www.dpgmediagroup.com/grow 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 
Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo

21-10-2025 | 14:46:00
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.