
DDMA benoemt Annemarie Nijhoff tot bestuurslid
De leden van DDMA hebben tijdens de Algemene Ledenvergadering ingestemd met de benoeming van Annemarie Nijhoff als bestuurslid. Zij treedt per direct toe tot het bestuur van de branchevereniging voor datagedreven marketing en service en neemt de portefeuille Legal op zich.
Volgens DDMA-directeur Judith Oude Sogtoen sluit de versterking goed aan bij de koers van de vereniging: "De rol van data in marketing wordt steeds complexer, zeker nu AI-technologieën zich in hoog tempo ontwikkelen. Dat vraagt om scherpe juridische kaders en duidelijke richtlijnen voor verantwoord gebruik. Ik ben dan ook erg blij met haar toetreding tot het bestuur, waar zij met haar kennis en ervaring een waardevolle bijdrage zal leveren aan onze strategische koers en het toezicht op een verantwoorde inzet van data en technologie."
Brede ervaring in recht en data
Annemarie Nijhoff is sinds 2017 werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen, waar zij begon als privacyrechtadvocaat en sinds 2021 actief is als Functionaris voor Gegevensbescherming. Daarvoor werkte zij ruim zeven jaar bij ASML, onder meer als Privacy Lawyer en Compensation & Benefits Lawyer. Eerder was zij in de advocatuur actief.
Annemarie Nijhoff: "Met veel plezier en goede energie ben ik toegetreden tot het bestuur en warm welkom geheten door Judith en haar team. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen met Noor, Finbar, Anouk en Frank samen te werken in het bestuur van deze o zo mooie parel."
Afscheid van Udo Oelen en Eke Rog
Met de komst van Nijhoff nemen twee bestuursleden afscheid. Udo Oelen, sinds 2019 bestuurslid namens de Nederlandse Spoorwegen, droeg in belangrijke mate bij aan de ontwikkeling van DDMA’s juridische dienstverlening. Ook Eke Rog, sinds 2020 bestuurslid en commercieel directeur bij Stage Entertainment, vertrekt. Beiden speelden een actieve rol in het versterken van DDMA als kennisplatform en belangenbehartiger.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal
Influencerregels.com vernieuwt e-learning
Transparante informatievoorziening delen loont
Inschrijving DDMA EMAS Awards 2025 geopend
Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers