
DDB Retail komt met fietscampagne voor Veilig Verkeer Nederland
DDB Retail (voorheen Eigen Fabricaat)en Veilig Verkeer Nederland lanceren een campagne rondom veilig fietsen. In deze campagne staat het inzicht centraal dat mensen steeds meer op de automatische piloot fietsen, wanneer ze jarenlang dezelfde route afleggen.
Het creatieve bureau won eerder al onder de vroegere naam samen met DDB Amsterdam de pitch voor de gedragsbeïnvloedende campagnes van de verkeersorganisatie.
Frank Dekker, Veilig Verkeer Nederland: “We hadden de briefing voorbereid met mensen van marketing, educatie, communicatie en innovatie. In het verhaal van DDB is alles teruggebracht naar een herkenbaar inzicht en idee. En de film die nu live gaat, brengt die kerngedachte heel mooi tot leven. We zijn daar heel blij mee. Het automatische piloot gevoel valt op en het is herkenbaar voor veel mensen. En zeker voor de kerndoelgroep, de 50-plussers met veel kilometers ervaring.”
Credits:
Opdrachtgever: Veilig Verkeer Nederland | Bureaus: DDB Retail en DDB Amsterdam | Productie en regie: Hazazah, Rob Lücker | Offline montage: Gert Willem Visser | Grading & visual effects: The Compound | Muziek: Remus Ockels | Sound design en voice-over: Public Audio, Loes Luca
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
DDB Amsterdam wint Vitakruid-pitch
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Finalisten Gouden Loekie bekend
Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB
Gepubliceerd door: Saskia van Weert